شناسهٔ خبر: 67576935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخصیص بیش از۲هزار میلیارد ریال اعتبارات درسال جاری به دستگاههای اجرایی شهرستان ری

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت:بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات در سال ۱۴۰۳ به ۲۹ دستگاه اجرایی شهرستان ری تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مهدی باب الحوائجی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ری که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرماندار ویژه شهرستان ری: حدود ۹ درصد از اعتبارات استان تهران به شهرستان ری تخصیص داده شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به فصول برنامه و بودجه شهرستان ری در سال جاری، گفت: ۹ درصد از اعتبارات استان تهران بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۹ دستگاه اجرایی شهرستان ری تخصیص داده شده که در این بخش نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.

نشست ویژه هماهنگی و بررسی موضوعات مرتبط با کمیته برنامه ریزی به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور محمد بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی و امین بابایی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و یونس مهام رییس گروه امور تولیدی و زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری موفق انتخابات چهارهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای عزیز پرواز اردیبهشت و عرض تبریک به آقای ر پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران اسلامی و آرزوی موفقیت برای ایشان، از تمامی رؤسای ادارات و همکارانی که در امر برگزاری انتخابات یاری رسان مجموعه فرمانداری بوده و زحمات زیادی را متقبل شدند تقدیر و تشکر می نمایم.

باب الحوائجی در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت تشکیل منظم جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: کمیته برنامه ریزی مغز توسعه، رشد، پیشرفت و عمران و آبادانی در هر شهرستان می باشد. در واقع این کمیته محلی برای احقاق حقوق و افزایش میزان اعتبارات شهرستان در راستای توسعه و عمران هرچه بیشتر می باشد که نقشی بسیار مهم و اثرگذار است.

وی افزود: از ابتدا تلاش مجموعه مدیریت شهرستان تعیین تکلیف بودجه و افزایش سهم شهرستان از اعتبارات استانی بوده است. در این میان نقش رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی بسیار مهم بوده و دوستان می بایست نسبت به برگزاری جلسات و افزایش تعاملات در جهت بالابردن سهم ادارات شهرستان از اعتبارات استانی تلاش نموده و نقشی مطالبه گرانه ایفا نمایند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: بدنبال برگزاری جلسات متعدد با مدیران کل استانی و تلاش معاونین فرمانداری و دبیر محترم کمیته برنامه ریزی شهرستان درحال حاضر میزان کل اعتبارات تخصیص یافته به ۲۹ دستگاه اجرایی شهرستان ری شامل ۹ درصد از کل اعتبارات استان تهران به مبلغ ۲/۰۳۵/۱۹۸ میلیون ریال و در قالب ۲۲ فصل و ۳۵ برنامه عمرانی می باشد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را در تخصیص اعتبارات به شهرستان شاهد هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: ملاک های اصلی مورد توجه در کمیته برنامه ریزی شهرستان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رعایت دقیق الزامات بودجه ای، عدم تعریف پروژه های جدید تا حدامکان و در اولویت قرار دادن پروژه های نیمه تمام با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیز اجرای کامل تعهدات سفر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ به شهرستان ری بوده است که امیدواریم با تلاش و همراهی کلیه دوستان و همکاران گرامی بتوانیم به این اهداف مهم در قالب اجرای مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان دست یابیم.

نظر شما