شناسهٔ خبر: 67576812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

طلاب و مبلغان پیام مکتب امام حسین را به دنیا برسانند

نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم افتتاحیه مدرسه زبان و مهارت‌های بین‌المللی حوزه علمیه فارس، گفت: طلاب تلاش کنند که زبان گویای مکتب امام حسین(ع) در سطح بین‌الملل باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم افتتاحیه  مدرسه زبان و مهارت‌های بین‌المللی حوزه علمیه فارس گفت: اگر مهارت انتقال پیام‌های تأثیرگذار در فرهنگ و معارف اسلامی را پیدا کنیم، دنیا استقبال خوبی از این پیام‌ها خواهد کرد، همان‌طور که در احادیث اهل بیت(ع) داریم که فرمودند حرف ما را به مردم برسانید که اگر مردم بدانند حرف اهل بیت(ع) چیست، همراهی و تبعیت می‌کنند، اما در این جهت ضعیف بودیم و نظام جمهوری اسلامی این زمینه‌ها را فراهم می‌کند.
 
وی افزود: گاهی جوان‌ترهایی که تقید دینی آن‌ها مایه امیدواری است یک صحنه می‌بینند که خلافی رخ داده است و مطمئنا باید جلوی آن گرفته شود اما طوری صحبت می‌کنند که گویی هیچ کاری انجام نشده است. در صورتی که پس از انقلاب کار بزرگی در کشور انجام شده و شیطان ضربه خورده است و تلاش می‌کند تا مردم و کشور ما را درگیر کند تا ناامید شویم.
 
 حجت الاسلام والمسلمین دژکام اذعان نمود: مسلما ایرانی‌ها این مسیری را که شروع کرده‌ایم به حسب وعده الهی و وعده پیامبر گرامی اسلام(ص) ادامه می‌دهند و به مقصد می‌رسانند و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری اهل بیت(ع) اظهار داشت: در این ایام عزای امام حسین(ع) که شاید پرنفوذترین پیام شیعی هم بحث نهضت امام حسین(ع) است، توسلات خود را به حضرت داشته باشیم تا کمک‌رسانمان باشد. باید زبان گویایی در سطح بین‌الملل مکتب امام حسین(ع) باشیم.
 
 حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: اگر امروز روی فارسی‌سرایی و فارسی‌گویی کار نکنید خیانت است امروز در مدارس و دانشگاه‌های هند زبان فارسی به عنوان زبان دوم قابل انتخاب است یا در لبنان کتاب به زبان فارسی می‌نویسند و نام آن را شیراز می‌گذارند.
 
وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: به فرموده معظم‌له باید جهان را آماده طلوع خورشید وجود امام زمان(عج) کنیم و این کار سربازان امام زمان(عج) است. اگر می‌گوییم درس بخوانید و زبان فرابگیرید و تهذیب داشته باشید برای همین است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تصریح اینکه شیراز در سال حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر غیر ایرانی دارد، از طلاب خواست تا زبان خارجی خود را تقویت کرده و با این گردشگران رابطه دوستی برای تبیین آموزه‌های اهل بیت(ع) برقرار کنند.

نظر شما