شناسهٔ خبر: 67576462 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هواوی احتمالاً پیش از تمام شرکت‌ها، گوشی تاشدنی با دو لولا م... -

اقتصاد ایران: ظاهراً پیشرفت چینی‌ها در زمینه ساخت گوشی‌های تاشدنی به حدی بوده است که احتمالاً گوشی‌های تاشدنی با دو لولا را سریع‌تر از سامسونگ به بازار وارد کنند.

صاحب‌خبر -

سامسونگ اولین برندی بود که از گوشی‌های تاشدنی رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای از سال ۲۰۲۰ تجربه‌ی فروش مناسب سری گوشی‌های گلکسی زد را دارد؛ اما رقابت شرکت‌های چینی در حال افزایش است و سامسونگ شاید در عرضه‌ی گوشی تاشدنی با دو لولا (Tri-Foldable) از هواوی عقب بیفتد.

سامسونگ در تلاش است تا گوشی‌های تاشدنی‌ای به باریکی گوشی‌های برندهای چینی تولید کند. به گفته‌ی Ice Universe، یکی از افشاگران مطرح حوزه‌ی تکنولوژی، هواوی اولین برندی خواهد بود که از یک گوشی هوشمند تاشدنی با دو لولا رونمایی می‌کند؛ این یعنی سامسونگ شاید نتواند ادعای عرضه‌ی اولین گوشی تاشدنی با دو لولا را به خود اختصاص دهد. از زمان عرضه‌ی گلکسی زد فولد ۳، سرعت نوآوری سامسونگ در گوشی‌های تاشدنی بسیار کند شده است.

منظور ما از گوشی تاشدنی دو لولا (Tri-Foldable) گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که از سه بخش تشکیل شده است و این سه بخش با دو لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. تاکنون تنها شاهد گوشی‌های تک لولا مانند گلکسی زد فولد ۵ بودیم که دو بخش گوشی با یک لولا به یکدیگر متصل می‌شدند.

پتنت مربوط به کوشی تاشدنی دو لولا سامسونگ پتنت مربوط به طراحی گوشی تاشدنی با دو لولا
SamMobile

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ را در سال جاری با بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر، پردازنده‌ای سریع‌تر و صفحه‌نمایشی روشن‌تر عرضه کند؛ اما به نظر نمی‌رسد در بخش دوربین، ظرفیت باتری و شارژ، پیشرفتی حاصل شود. شایعاتی نیز وجود دارد که سامسونگ نسخه‌ی باریک‌تری از زد فولد ۶ را با نمایشگر بزرگ‌تر و مشخصات بهتر در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌کند.

پیش‌تر بخش سامسونگ دسیپلی نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های تاشدنی دولولا را به نمایش گذاشته بود؛ اما بخش موبایل سامسونگ احتمالاً به‌دلیل نگرانی در مورد افزایش قیمت تمام‌شده و احتمال خرابی بیشتر با استفاده از مکانیزم دو لولا، تمایلی به پیشبرد چنین طرحی نداشته باشد.

مقالات مرتبط
  • گلکسی زد فولد ۶ باریک‌تر و سبک‌تر از زد فولد ۵ خواهد بود؟
  • تصاویر گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ به‌طور کامل فاش شد

شاید سامسونگ با در نظر گرفتن افزایش تورم و احتمال رکورد اقتصادی در آينده و کاهش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید گوشی‌های گران‌قیمت فعلاً از توسعه‌ی طرح گوشی‌های تاشدنی دو لولا دست بکشد. همچنین احتمال دارد سامسونگ پس از تکمیل خط تولید سری گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فولد به سراغ طراحی دو لولا برود؛ چرا که ساخت آن پیچیدگی‌های بیشتری خواهد داشت.

نظر شما