شناسهٔ خبر: 67575494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره‌جنوبی خرید پهپادهای لهستانی را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- یک رسانه کره‌جنوبی گزارش داد: در حالیکه ورشو از این کشور آسیای شرقی خواسته است پهپادهای بومی لهستان را خریداری کند، دولت سئول این درخواست را با اعزام هیاتی بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه دونگا ایلبو روز دوشنبه نوشت که لهستان به عنوان یک بازیگر مهم در صنعت دفاعی کره جنوبی، درخواست خرید پهپاد را به دولت سئول ارائه کرده و یک هیات از این کشور آسیایی، هفته جاری برای بررسی عملیاتی پهپادها به ورشو سفر خواهد کرد.

به نوشته این نشریه کره‌ای، پهپادهای لهستانی عملکرد رزمی خوبی را در جنگ اوکراین از خود نشان دادند. درحالیکه اوکراین ماهانه ۱۰ هزار پهپاد استفاده می‌کند، مجموع پهپادهای ارتش سئول از ۱۰ هزار فروند کمتر است.

روزنامه دونگا ایلبو به نقل از منابع دولتی گزارش داد که لهستان در جریان سفر ماه گذشته (میلادی) یک هیات از کره جنوبی به رهبری شین وون سیک وزیر دفاع این کشور، یک سری از پهپادهای خود را به آنها معرفی کرد.

لهستان قراردادهای تسلیحاتی بزرگی با کره جنوبی امضا کرده است، از جمله قراردادی به ارزش ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ برای هویتزرها، تانک‌ها و جنگنده‌ها، که بزرگترین فروش تسلیحات تا به حال برای کره جنوبی است.

یکی از مقام های دولت سئول به این روزنامه گفته است: تداوم یک رابطه یک طرفه که در آن فقط لهستان تسلیحات کره جنوبی را خریداری می کند، آسان نیست. اگر ما پهپاد لهستانی بخریم، می‌توانیم صادرات تسلیحات به ورشو را ارتقا دهیم.

کره جنوبی تلاش زیادی کرده است تا به چهارمین صادرکننده بزرگ صنعت دفاعی جهان تا سال ۲۰۲۷ تبدیل شود.

ولادیسلاو کوسینیاک-کامیسز وزیر دفاع لهستان در ماه ژوئن (خرداد و تیر) گفت که این کشور احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) قرارداد دیگری با کره جنوبی برای تحویل تسلیحات بیشتر به ویژه تانک‌های کی۲ (K2) امضا خواهد کرد.

نظر شما