شناسهٔ خبر: 67575431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه تخصصی انرژی اتمی بندرعباس شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، هنرستان‌های انرژی اتمی را از موفق‌ترین مدارس کشور در المپیاد و کنکور دانست و گفت: مدرسه تخصصی انرژی اتمی بندرعباس در حال تکمیل شدن است و تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد قویدل روز دوشنبه در همایش معرفی مدارس انرژی اتمی کشور که با حضور شهرام ملازاده مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: از یکسال قبل که عملیات اجرایی نیروگاه هسته‌ای انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد برای تامین نیروی این پروژه، اقدامات اولیه برای ساخت هنرستان انرژی اتمی در بندرعباس نیز پیگیری شد.

وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی برای نیروگاهی با چنین مختصاتی به نیروهایی با شناخت پایه از این حوزه نیاز دارد تا آموزشی مدون بر پایه اصول و منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، پیگیری‌های استاندار در این زمینه را راهگشا دانست و اظهار کرد: این امر نقطه آغازی بر فعالیت‌های موسسه صنعت هسته ای کشور در هرمزگان بوده که ثمره آن نصیب استان خواهد شد.

قویدل ادامه داد: مهم‌تر از فضای فیزیکال در تحقق اهداف آموزش و پرورش، تعالی علمی و فکری دانش آموزان است که با حضور چنین موسسه‌هایی گام‌های مهمی انجام خواهدشد و می‌طلبد خانواده‌ها و همکاران ما خودشان را با این تحولات همراه کنند.

قویدل در پایان از ایجاد تفاهم‌نامه با موسسه صنعت هسته‌ای کشور برای آموزش و رشد معلمان هرمزگان و بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگیان این استان در این مدارس خبر داد.

مدرسه ویژه صنعت هسته ای در هرمزگان با همکاری سازمان انرژی اتمی در حال ساخت است که به‌عنوان یکی از کارهای ماندگار شورای آموزش و پرورش می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه منابع انسانی هرمزگان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز نیز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

نیروگاه اتمی سیریک تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شده و واحد نخست آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به فاصله هر ۶ ماه، یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه افزوده خواهد شد.

تامین مالی این پروژه راهبردی با استفاده از منابع عمومی دولت و خط اعتباری روسیه و تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) خواهد بود.

احداث و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی سیریک از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و صنایع بزرگ کشور طراحی و پیش‌بینی شده است.

نظر شما