شناسهٔ خبر: 67575322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: آیین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: در این آیین‌نامه که در 40 بند تنظیم شده است، پارک فناوری پردیس با ارتقای کالبدی و قانونی در افق 1408 به یکی از بزرگترین مناطق فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

دهقانی گفت: در این آیین‌نامه تسهیلات گوناگونی در حوزه قوانین، ایجاد معافیت های قانونی، سرمایه‌گذاری خارجی و امکانات بین‌المللی در نظر گرفته شده است تا این پارک یکی از 10 پایگاه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه بدل گردد.

معاون علمی رییس جمهور گفت: برنامه‌ریزی ایجاد شهرک مسکونی نخبگانی در 300 هکتار و توسعه پارک برای حضور 2500 شرکت فناور و دانش‌بنیان در این آیین‌نامه در نظر گرفته شده است. از سویی برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان ایرانی غیرمقیم و استفاده از تجربیات آنان در نظر گرفته شده است.

وی حضور حداقل 50 شرکت غیرایرانی مرتبط با فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را از اهداف ایجاد این منطقه برشمرد و گفت: برنامه داریم تا اشغال در پارک فناوری پردیس با ارتقای صورت گرفته به بیش از 50 هزار نفر برسد.

دهقانی در پایان ایجاد 10 مرکز آفرینش ملی فناوری را تکلیف برنامه هفتم توسعه برشمرد و گفت: دو مرکز ملی کوانتوم و زیست مهندسی طی 2 ماه آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما