شناسهٔ خبر: 67575073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حق آلمان خورده شد

آقایان برای جانشینی پیروانی دندان تیز نکنند | یک بازیکن پرسپولیس انژی مثبت زیادی دارد و باید بماند

پایان رافت پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به مسابقات یورو قهرمانی جام ملتهای اروپا گفت: من مسابقات یورو را پیگیری می کنم سطح بازی ها و کیفیت اش خوب است. همه چی ایده آل پیش می رود. ولی انتظار داشتم عدالت رعایت می شد و پنالتی آلمان برابر اسپانیا را داور می گرفت.

صاحب‌خبر -

پایان رافت در گفت وگو با همشهری آنلاین تاکید کرد: اگر آن پنالتی آلمان گرفته می‌شد الان این تیم آلمان بود که به نیمه نهایی و احتمال قوی به فینال می‌رفت. آلمان شرایط بهتری داشت و تا فینال حقش بود که برود. با این حال وقتی چنین اشتباهاتی هم رخ می‌دهد می‌بینیم که بازیکنان حرفه‌ای برخورد می‌کنند. در مورد همین پنالتی نگرفته شده آلمان دیدیم چند مورد بازیکنان صحبت کردند و تمام شد.

رافت اضافه کرد: بزرگترین حاشیه مسابقات یورو اروپا همین نگرفتن پنالتی آلمان در بازی با اسپانیا بود که کاش اتفاق نمی‌افتاد.

این کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که کدام تیم قهرمان یورو می‌شود گفت: به نظر من اسپانیا و هلند می‌توانند به فینال بروند البته فوتبال است و دقیق نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما هلند و اسپانیا فوتبال زیباتری بازی می‌کنند.

وقتی خواستیم از رافت در مورد شرایط حضور کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس سوال کنیم او گویی از برخی تحرکات پشت پرده پیرامون احتمال تغییر افشین پیروانی از پست سرپرستی پرسپولیس آگاهی داشت . رافت می‌خواست ابتدا در این مورد صحبت کند و تاکید کرد: من در ابتدا می‌خواهم یک تشکر ویژه‌ای از آقای پیروانی داشته باشم. چراکه واقعا مظلوم واقع شده است. وقتی تیم پرسپولیس قهرمان می‌شود همه فقط بازیکنان و مربی را می‌بینند و مدیریت را نمی‌بینند. برای همین من می‌خواستم از آقای پیروانی تشکر کنم.

همه پیشکسوتان و هواداران از او رضایت کامل دارند. او یک تنه جلوی همه حاشیه‌ها ایستاد و خیلی مواقع حرف شنید و ناملایمتی دید اما خودش را سپر قرارداد تا به پرسپولیس آسیبی نرسد. او عاشق پرسپولیس است از مسوولان خواهش می‌کنم این موضوع را مدیریت کنند تا پیروانی در پست خودش بماند.

کسانی که به دنبال جدایی پیروانی هستند نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. پیروانی باید در پست خودش که حساس و مهم است ابقا شود و حتما هم این اتفاق خواهد افتاد. دوستان هم یک جا بنشینند وحاشیه درست نکنند. دندان هم برای جانشینی پیروانی تیز نکنند. سابقه‌شان مشخص است.

او سپس با اشاره به جلسه معارفه کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس تاکید کرد: گاریدو مربی خوبی است. از فوتبال آسیا شناخت دارد اما از فوتبال ایران شناختی ندارد. با این حال اهداف مشخصی در پرسپولیس دارد. خودش هم از امکانات پرسپولیس راضی بوده است. فکر می‌کنم پرسپولیس با گاریدو در آسیا موفق می‌شود در لیگ که چندین سال است قهرمان می‌شویم یادم رفت به آن اشاره کنم. اما در آسیا با وجود غول‌های عربستانی و قطری و حتی تیم های شرق آسیا می‌توان موفق بود.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس درخصوص جدایی بازیکنانی نظیر دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند تصریح کرد: هیچ مشکلی نیست. اگر یادتان باشد پرسپولیس همیشه در بازی های حساس عملکرد بهتری داشته است چراکه هواداران بیشمار از این تیم حمایت کردند. تا این هواداران هستند هیچ آسیبی به پرسپولیس نمی‌رسد. آقایان نگران نباشند. چه با این‌ها چه بدون این‌ها پرسپولیس روند خوب خودش را ادامه خواهد داد.

او با اشاره به جدایی احتمالی عبدالکریم حسن مدافع قطری که از تیم العربی پیشنهاد جدی دارد گفت: عبدالکریم مهره خیلی خوبی است. تاثیرگذاری زیادی دارد. او بازیکنی است که به تیم انرژی مثبت می‌دهد. بعضی بازیکنان از بهترین‌های تیم هستند اما به تیم انرژی منفی می دهند. امیدوارم امسال هم در پرسپولیس بماند گرچه خودش هم دوست دارد به قطر برود اما امیدوارم او و خانواده‌اش را راضی کنند که بماند.

نظر شما