شناسهٔ خبر: 67575045 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دومین شورای راهبری مجمع «رصتا» انتخاب شد

سهیلا شهبازی

نخستین جلسه دومین شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار و رئیس این دوره انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی، جلسه انتخاب رئیس دومین شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) در ساترا برگزار شد.

در این جلسه سعید مقیسه رئیس، محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام و حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و اعضای منتخب دومین شورای راهبری مجمع حضور داشتند.

رئیس ساترا ضمن شنیدن نکات اعضای شورا و گفت‌وگو با آنها بیان کرد: مهمترین اقدام در این جلسه انتخاب رئیس و دبیر شورای راهبری مجمع (رصتا) است. در جلسات بعدی نیز شوراها و کمیسیون‌های ۱۵ گانه تصمیم‌گیری مشخص خواهند شد.

قائم‌ مقام ساترا در ادامه جلسه با بیان این موضوع که سال ۲۰۲۴ یکی از پر انتخابات‌ترین سال‌ها در دنیاست، خاطرنشان کرد: اطلاع دارید که تقریبا ۶۴ کشور جهان انتخابات برگزار کرده‌اند که سهم کشور ما نیز برگزاری سه انتخابات بزرگ بوده است و همزمانی ایام دور اول انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای راهبری مجمع «رصتا» اتفاق خوبی بود که فرصتی شد تا سکوهای نمایش خانگی در جلسه این مجمع، راهکارهایی را برای افزایش شور و نشاط انتخاباتی بررسی کنند.

زارعی نیز گفت: انتخابات دومین دوره شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) روز دوشنبه چهارم تیرماه با شرکت ۲۴۲ سکو برگزار و از میان آنها ۷۱ سکو برای انتخابات کاندیدا و از میان کاندیداها ۸ سکو با کسب بیشترین آرا به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه با رای‌گیری از اعضای منتخب شورای راهبری مجمع سامان مراد حسینی مالک و مدیر سکوی «روستا تی‌وی» که پیشتر عضو اصلی اولین شورای راهبری «رصتا» بود، با ۶ رای از مجموع ۹ رأی اعضای شورای راهبری به‌عنوان رئیس دومین شورای راهبری این مجمع انتخاب شد.

وی گفت: شورای راهبری «رصتا»، ابتکار بسیار خوبی بود که از سال گذشته در اولین نمایشگاه «رصتا» با برگزاری انتخاباتی رسمی و قانونی توسط این سازمان تشکیل شد که تا همین لحظه هم با ارتباط خوب و سازنده با بدنه مدیریتی آن مجموعه، اقدامات تاثیرگذار مشورتی و اجرایی را داشته است.

مرادحسینی بیان کرد: رقابت صحیح و بااخلاق سکوها و بعضا تشکیل ائتلاف‌هایی همسو در دومین دوره انتخابات شورای راهبری مجمع «رصتا» گواه بر پذیرش اقدام صنفی و مشورتی برای پیشبرد اهداف ساتراست. همچنین از جمله مهمترین برنامه‌های این دوره مجمع می‌توان به تصویب آیین‌نامه برای ایجاد ساختار و هویت بخشی هرچه بیشتر به مجمع رصتا و شورای راهبری آن به‌عنوان یک شورای مشورتی برای ساترا، توجه به نظام رتبه‌بندی و ارزیابی و تقویت سهم عادلانه حمایت‌ها به رسانه‌های متوسط و کوچک، توجه هرچه بیشتر به رسانه‌های فیلم و سریال، سکوهای استانی، تخصصی، آموزشی و ... و مشارکت آنها در شوراهای تصمیم‌ساز اشاره کرد.

وی در ادامه، ایجاد همدلی و مشارکت رسانه‌های پرمخاطب با نگاه صنفی و رعایت منافع کاربران و دیگر سکوها با در نظر گرفتن منافع حاکمیت، تسهیل‌گری در حمایت از رسانه‌های نوپا صوت و تصویر فراگیر، بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های تمام اعضای مجمع «رصتا» و پیشکسوتان این حوزه، کانون‌ها واتحادیه‌های مرتبط و ...، مشارکت جدی در برگزاری نمایشگاه و جشنواره «رصتا» با حضور تمام اعضا، جذب حمایت‌های دولتی از محل تبصره ۶، جذب تسهیلات بانکی و توزیع متوازن آن در بین فعالان صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را به‌عنوان بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های دور دوم شورای راهبری مجمع رصتا اعلام کرد.

مجمع «رصتا» به‌عنوان نهادی مشورتی با رویکرد خودتنظیم‌گری مشارکتی در حوزه صوت و تصویر فراگیر از سال گذشته با هدف مشارکت موثر فعالان صنعت در فرایندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است و تمام رسانه‌های دارای مجوز از ساترا به‌صورت پیش‌فرض عضو این مجمع هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما