شناسهٔ خبر: 67574955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«گلستان»، موکب عزاداری نوجوانان حسینی شد/ برپایی نمایشگاه پوستر «سوگواره عاشورایی»

لیلا امیدی

موکب عزاداری سیدالشهدا در دهه ماه اول ماه محرم با عنوان «راه نشانم بده... ه.» به همت نوجوانان در فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، اقامه عزاداری سیدالشهدا توسط نوجوانان در قالب ویژه برنامه «راه نشانم بده...» برگزار می‌شود. این ویژه برنامه ضمن توجه و تاکید بر اهمیت اقامه عزای حسینی توسط نوجوانان تلاش دارد به نقش‌آفرینی آن گروه در طراحی و تشکیل هئیت‌های عزاداری پرداخته و فضایی برای تربیت کنشگران فرهنگی ایجاد کند.  


برهمین اساس، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان با همکاری کانون های دختران و پسران نوجوان فعال در فرهنگسرا هئیت «بچه‌های فرهنگسرا» را تشکیل داده و به اجرای برنامه‌های سوگواری امام حسین علیه السلام در دهه اول ماه محرم می‌پردازند.  


موکب پذیرایی از عزاداران حسینی که تا یکشنبه ۲۴ تیر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ دایر است یکی از برنامه های این ایام است. دیگر مراسم این فرهنگسرا، برپایی موکب عزاداری با برنامه‌هایی نظیر مداحی، سخنرانی و موکب کودکان (همراه با ایستگاه‌ قصه‌گویی و نقاشی کودکان) است که روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در نمازخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. اجرای تمام برنامه‌های این موکب عزاداری توسط خود نوجوانان دختر و پسر خواهد بود.


 برپایی نمایشگاه پوستر «سوگواره عاشورایی» دیگر برنامه فرهنگسرای گلستان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم است. این نمایشگاه با همکاری و مشارکت حوزه هنری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۸ برگزار شده و ۲۶ پوستر منتخب از ۲۵ هنرمند گرافیست را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه پوستر «سوگواره عاشورایی» از ۲۴ تیر تا ۹ مردادماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. کانون‌های بانوان فرهنگسرای گلستان نیز همزمان با دهه اول ماه محرم به اجرای برنامه‌های سوگواری می‌پردازند؛ براین اساس، کانون بانوان دی از ۱۷ تا ۲۱ تیرماه مراسم قرائت زیارت عاشورا خواهد داشت. تولید محصولات فرهنگی (کلیپ) و انتشار در درگاه‌های مجازی از دیگر برنامه‌های این مرکز است.  


انتهای پیام

نظر شما