شناسهٔ خبر: 67574886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

انسداد نوار مرزی شمال شرق یک طرح ملی و راهبردی است

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: طرح انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان یکی از مهمترین طرح های ملی و راهبردی برای کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، امیر سرتیپ صادق نوری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار تایباد افزود: این طرح هم اکنون در مرزهای مشترک شمال شرق استان خراسان رضوی با کشور افغانستان از سوی یگانهای مهندسی نیروی زمینی ارتش در حال انجام است.

او اظهار کرد: مشابه این طرح بزرگ تاکنون در هیچ یک از مرزهای کشور انجام نشده و در مراحل اجرای آن از بهترین نیروهای مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجهیزات لازم استفاده شده است.

وی ادامه داد: برای نهایی شدن و به سرانجام رسیدن طرح انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان از همه توان خود در حوزه های مختلف استفاده خواهیم کرد و خوشبختانه در این ارتباط هم افزایی خوبی در بین سایر دستگاههای متولی ایجاد شده است.

فرماندار تایباد در ادامه این دیدار گفت: تلاش و اقتدار همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده که ساکنان این خطه مرزی شکرگزار این نعمت هستند.

مهدی شیردل افزود: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده که این خود جای قدردانی از آنان دارد.

او اظهار کرد: بدون شک امنیت برقرار شده در مرزهای شمال شرق کشور تاکنون نقش زیادی در سطح روابط بین ایران و افغانستان داشته که باید از این فرصت در سایر مناسبات ۲ کشور نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح در همه عرصه ها برای عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در صحنه بوده و توانسته اند از خود کارنامه و عملکرد درخشانی به ثبت برسانند.

نظر شما