شناسهٔ خبر: 67574562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

افزایش ۱۰ درصدی ترددهای جاده‌ای استان کرمان در خردادماه ۱۴۰۳

ترددهای جاده‌ای استان کرمان در خردادماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است و ماه آخر بهار سال جاری حدود ۳ میلیون و ۹۵ هزار وسایل نقلیه بین استانی نیز توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های شمال استان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که به وسیله دستگاه‌های تردد شمار آنلاین این مرکز با ثبت مجموع روزانه حدود ۳۰ هزار تردد، محور کرمان-ماهان مسیر هفت باغ علوی در مسیر رفت و برگشت به عنوان پرترددترین محور استان مشخص شد، گفت: بعد از آن محورهای بردسیر_سیرجان، جوپار_کرمان، شهربابک_ سیرجان، سیرجان نیریز به ترتیب بیشترین تردد را داشته‌اند.

عبداللهی افزود: بر اساس اطلاعات اخذ شده از دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای طی خردادماه سال جاری حدود ۹۳۰ هزار پلاک به ترتیب از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، مازندران و... ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس داده‌های مرکز مدیریت راه‌های حوزه شمال استان کرمان، پلاک‌های ثبت شده در خردادماه سال جاری، حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در استان کرمان ثبت شده است که از این میزان حدود ۵۹۰ هزار تردد آن دارای تخلف است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این که بیشترین تخلف صورت گرفته در جاده‌های استان مربوط به سرعت غیرمجاز است، گفت: تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سوی مسئولین مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۹۰ هزار تردد داری تخلف ۱۴۰ هزار آن مربوط به وسایل نقلیه شخصی، ۱۹ هزار کامیون‌های کشنده، ۵۲۰۰ تخلف مربوط به اتوبوس و مینی بوس و۸۰۰ تخلف نیز توسط خودروهای سواری کرایه بین شهری و حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ تخلف مربوط به سایر ناوگان سنگین است.

عبداللهی محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در خردادماه امسال را محور کرمان_ باغین، شهربابک- انار، ماهان- مشهد، ماهان- بم، سیرجان- شهربابک و بالعکس عنوان کرد.

نظر شما