شناسهٔ خبر: 67574189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس حزب کار اسرائیل: وضعیت کنونی تل‌آویو فاجعه‌بار است رئیس حزب کار اسرائیل: وضعیت کنونی تل‌آویو فاجعه‌بار است

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

گولان گفت: توصیف فاجعه برای وضعیت کنونی اسرائیل در نوار غزه کافی نیست. ادامه این وضعیت، قربانیان بیشتر و فاجعه‌های دیگری را در راستای بقای سیاسی کابینه شکست خورده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دنبال دارد.

او تصریح کرد: آنچه در جریان است فقط فاجعه نیست بلکه شکست، ننگ و حماقت بی حد و مرز است و ما بدون داشتن هیچ هدفی، تلفات بیشتری (در جبهه نبرد در نوار غزه و جبهه نبرد با حزب الله لبنان) می‌دهیم.

وی گفت: ما می‌توانستیم از مدت‌ها پیش با دستیابی به توافق مبادله اسیران (با جنبش حماس)، به جنگ پایان دهیم، از فرصت آتش بس در نوار غزه برای برقراری آرامش درمرز‌های لبنان استفاده کنیم، زندگی را به شهرک‌های (صهیونیست نشین) تخلیه شده در شمال و جنوب (فلسطین اشغالی) بازگردانیم و یک ائتلاف منطقه‌ای را با حمایت کامل آمریکا تشکیل دهیم.

گولان افزود: می‌توانستیم کار‌های زیادی انجام دهیم ولی کابینه ویرانی و تخریب، از انجام هر اقدامی به سود اسرائیل ناتوان است.

گولان پیشتر نیز خواستار تلاش برای امضای توافق آتش بس برای تبادل اسرا بین این رژیم و مقاومت فلسطین شده بود.

وی گفته بود: توافق آتش بس نه تنها به توقف جنگ علیه غزه منجر خواهد شد بلکه می‌تواند به درگیری‌ها در شمال (سرزمین‌های اشغالی در مرز لبنان) نیز پایان دهد.

این مقام صهیونیست، توافق آتش بس را هم از این نظر که به درگیری‌های رژیم اشغالگر در جبهه‌های مختلف جنگ پایان خواهد داد و هم از این نظر که به آزادی اسرای صهیونیست منجر خواهد شد، توافقی «ایده‌ال» و «مهم» ارزیابی کرده بود.

دور اول مذاکرات رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای مبادله اسرای طرفین، اخیرا در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که رئیس سازمان جاسوسی این رژیم موسوم به «موساد» که برای مذاکره با حماس به قطر رفته بود، پس از پایان مذاکره برای گزارش به مقامات، از دوحه به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

منبع: ایرنا 

نظر شما