شناسهٔ خبر: 67574150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مددی: فساد در مس محرز است، پیکان باید به لیگ برتر برگردد - اکونیو

اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه پیکان با استناد به اینکه فساد در باشگاه مس رفسنجان محرز شده است تأکید کرد، خودروسازان باید به لیگ برتر برگردند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، احمد مددی درباره سمینار سالانه مجوز حرفه‌ای که امروز (دوشنبه) با حضور مدیران عامل باشگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: باشگاه‌ها نقطه نظرات متنوعی داشتند و برخی از باشگاه‌ها قائل به سقف بودجه بودند. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این جلسه صحبت نکرد، ولی باشگاهی که بیشتر صحبت کرد، سپاهان بود و مدیرعامل این باشگاه گفت قانون سقف بودجه دست‌مان را برای حضور در لیگ نخبگان آسیا می‌بندد.

وی در مورد سقوط تیم فوتبال پیکان به لیگ دسته اول فوتبال تصریح کرد: حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. وقتی تیمی را می‌بندند، سرمربی باید هشت هفته قبل از شروع مسابقات تیم را در دست بگیرد. من 70 روز پس از شروع لیگ به پیکان اضافه شدم. وقتی به پیکان ورود کردیم سهمیه‌ای برای جذب بازیکن نداشتیم و در نیم‌فصل بود که سه بازیکن گرفتیم. اگر نتایجی حاصل شد، به واسطه همان دو سه بازیکن بود. از طرف دیگر، بودجه‌ای که برای باشگاه پیکان تعیین شده بود، محدود بود. ما با فاصله ارزان‌ترین و جوان‌ترین تیم لیگ برتری بودیم و شاید در لیگ دسته اول نیز چنین هزینه‌ای نمی‌شد. ما با یک امتیاز اختلاف به لیگ پایین‌تر سقوط کردیم، اما هنوز به این قائلم که اتفاقاتی افتاده است. کمیته انضباطی به بخشی از آن اشاره کرده است.

مدیرعامل باشگاه پیکان با اشاره به پرونده فساد در فوتبال ایران خاطر نشان کرد: کشف فساد در هر مقطعی صورت بگیرد مهم نیست چه زمانی رخ داده باشد. اگر فساد حتی برای سه فصل پیش باشد، ارکان قضایی فدراسیون رأی را صادر می‌کنند. بند ب ماده 73 انضباطی به صراحت اشاره کرده است که اگر تیمی تبانی کند و شدت آن زیاد باشد با کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ پایین‌تر مواجه می‌شود. درخواستی که از مسئولان فدراسیون داشتم این بود که روند رسیدگی طولانی شده است و باید مشخص شود. موضوع پرونده فساد محرز است و فساد در تیم مس رفسنجان رخ داده. آیا می‌توانیم عادی از این همه حرف و حدیث بگذریم؟ مگر عضو کمیته انضباطی (رضا جاودانی) خواب‌نما شده بود که آن همه صحبت کرد یا آن فرد رسانه‌ای خواب‌نما شده بود که صحبت از سکه می‌کند؟ حتماً موضوعی وجود دارد.

«خودمان به نکاتی رسیده‌ایم که قابل توجه است.»، مددی با بیان این جمله افزود: اینکه به دعانویس مبلغ قابل توجهی پول می‌دهیم، تبانی نیست؟ آیا دعانویس با تیم مقابل تبانی نمی‌کند؟ اینها احتمالات است و از رسانه‌ها می‌خواهم ورود کنند. مبلغ قابل توجهی تبدیل به دلار می‌شود و هزینه‌کرد آن مشخص نیست. از دادگستری و مراجع امنیتی کرمان تشکر می‌کنم به پرونده ورود جدی داشتند، اما می‌خواهیم به کار تسریع دهند، چون لیگ 25 خرداد ماه شروع می‌شود و اگر پرونده به سامان نرسد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا منظورش سقوط مس رفسنجان به لیگ دسته اول و بازگشت پیکان به لیگ برتر است، گفت: بی‌تردید همینطور است. در این مواقع آخرین تیم سقوط‌کننده به لیگ پایین‌تر در لیگ برتر می‌ماند. در پایان فصل 06-2005 حکم به سقوط باشگاه یوونتوس به سری B ایتالیا دادند و آخرین تیم سقوط‌کننده را به سری A بازگرداندند. حتی با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ صحبت کردم و گفتند اگر مس سقوط کند، پیکان در لیگ برتر می‌ماند.

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: می‌گویند با فساد برخورد می‌کنند، ولی باید خروجی داشته باشد. نمی‌شود هشت نفر زندان باشند. بازپرس عزیزی که افراد را بازداشت می‌کند حتماً ادله قوی دارد که حکم به بازداشت می‌دهد و وثیقه را نمی‌پذیرد. ارکانی از فدراسیون و کمیته داوران در بازداشت به سر می‌بردند و حتماً اتفاقی افتاده است. از دستگاه قضایی تشکر کردم، ولی درخواست رسیدگی سریع دارم چون لیگ برتر قرار است از مرداد آغاز شود. درخواست دیگرمان از فدراسیون این است که تا زمان تعیین تکلیف نشدن پرونده فساد، لیگ شروع نشود. خدا وکیلی با این همه پرونده فساد، می‌توان لیگ برتر را آغاز کرد؟ سال بعد هر سوتی زده شود، ماجراهایی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما