شناسهٔ خبر: 67574121 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بررسی و مقایسه‌ی خانواده ی آیفون 13؛ کدام مدل را باید بخرید؟

صاحب‌خبر -

محصولاتی مانند آیفون 13 pro max را باید از موبایل‌های پرقدرت و پرفروش بازار بدانیم. قطعا می‌دانید که چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد. شما قادر هستید با خرید یک محصول از سری آیفون 13 ویژگی‌هایی را دریافت کنید که هیچ محصول دیگری آن‌ها را ندارد.

اپل همیشه به کیفیت محصولات خود توجه داشته و تلاش کرده تا خاص‌ترین موبایل‌های هوشمند را وارد بازار کند. اگر می‌خواهید از محصولات جدید اپل یکی را خریداری کنید، باید انواع موبایل‌هایی که در خانواده سری 13 آن معرفی شده‌اند را با هم مقایسه کرده و ببینید که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند. پس بهتر است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

انواع موبایل‌های خانواده آیفون 13

باید گفت که محصولات اپل شامل مدل‌های گوناگونی هستند. آیفون 13 pro max یکی از گوشی‌های هوشمندی‌ است که در سری 13 محصولات جدید این برند قرار دارد و با دیگر موبایل‌های این دسته بندی رقابت می‌کند. دستگاه‌هایی که در این سری محصولات اپل دیده می‌شوند، بدین صورت هستند.

آیفون 13 مینی اپل

اولین محصولی که باید در مقایسه مدل‌های جدید اپل با آیفون 13 pro max به شما معرفی کنیم، آیفون 13 مینی نام دارد. iPhone 13 Mini محصولی است که کمتر از 150 گرم وزن داشته و بدنه آن به‌کمک شیشه و آلومینیوم تولید می‌شود.

صفحه‌نمایش 5.4 اینچی آن که از نوع Super Retina XDR OLED است، می‌تواند نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را در کنار رزولوشن 1080×2340 پیکسل به شما ارائه دهد. رم این محصول 4 گیگ بوده و از دوربین‌های واید و اولترا واید با رزولوشن 12 مگاپیکسل برای عکاسی استفاده می‌کند.

آیفون 13 اپل

اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، بهتر است سراغ آیفون 13 معمولی بروید. این محصول مدل پایه سری 13 بوده و از وزن 174 گرمی برخوردار است. قاب پشت آن از شیشه و فریم دور آن نیز از فلز آلومینیوم تولید می‌شود.

نمایشگری که برای این موبایل از سری آیفون 13 در نظر گرفته‌اند، 6.1 اینچ ابعادش بوده و با رزولوشن 1170×2532 پیکسل کار می‌کند. دوربین‌های این مدل همانند مدل مینی هستند و می‌توانید با آن‌ها رزولوشن فیلمبرداری 4k را تجربه کنید.

آیفون 13 پرو اپل

در مقایسه آیفون 13 pro max با دیگر محصولات این سری، باید آیفون 13 پرو را نیز به شما معرفی کنیم. شرکت اپل این محصول را با قابلیت‌های ویژه‌ای تولید کرده که یکی از آن‌ها نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نمایشگر است.

همچنین قادر است با دوربینی که در این محصول قرار گرفته، فیلم‌های 4K را در نرخ 60 فریم نیز ضبط کنید. باتری این اسمارت فون جذاب 3095 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و از نوع لیتیوم یونی است. شما قادر هستید با سرعت 20 وات، باتری این دستگاه را شارژ کنید.

آیفون 13 پرومکس اپل

اما آخرین مدلی که در سری 13 از محصولات جدید آیفون اپل وجود دارد، آیفون 13 pro max است. مدل پرومکس از محصولات اپل همیشه بیشترین قدرت را در میان دیگر مدل‌ها دارد و از سایز بزرگ‌تری برخوردار است. باید بگوییم که این گوشی یکی از سنگین‌وزن‌ترین موبایل‌های جدید است.

به‌دلیل استفاده از شیشه گوریلا گلاس در قاب پشتی و فولاد ضدزنگ برای فریم دور قاب، وزن این مدل به حدود 240 گرم می‌‌رسد. نمایشگر آن نیز 6.7 اینچ قطر دارد و تصاویر را با رزولوشن 1284×2778 پیکسل نمایش می‌دهد.

مشخصات فنی موجود در محصولات سری 13 آیفون

آیفون 13 آیفون 13

قبل از این‌که نسبت به خرید آیفون 13 pro max یا مدل‌های دیگر سری 13 اقدام کنید، پیشنهاد ما این است که ببینید چه مشخصات فنی در این محصولات به‌کار برده‌اند. اپل در برخی از سخت‌افزارها و قابلیت‌های اساسی، ویژگی‌های یکسانی در این محصولات قرار داده است. این موارد بدین صورت هستند.

تراشه A15 Bionic در آیفون 13

یکی از مشخصات فنی مهمی که در آیفون 13 پرومکس اپل پیدا می‌کنید، بهره‌گیری از تراشه جدید اپل به‌نام A15 Bionic است. این تراشه در فناوری 5 نانومتری تولید شده و از 6 هسته پردازشی نیز بهره می‌برد. در کنار آن نیز پردازنده گرافیکی مخصوص اپل با 4 هسته به شما ارائه می‌شود.

دوربین 12 مگاپیکسلی در آیفون 13

از دیگر قابلیت‌هایی که در آیفون 13 pro max یا دیگر محصولات این سری اشتراک دارد، دوربین آن‌ها است. دوربینی که در این موبایل‌ها به کار برده‌اند، همگی از حسگر عریض 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند. همین دلیل نیز باعث شده تا قدرت آن‌ها برای عکاسی تقریبا یکی باشد.

البته باید این را گفت که سنسورهای دوربین در مدل‌های پرو و پرومکس بیشتر هستند. در مدل پرومکس از دوربین‌های عریض، فوق‌عریض، تله فوتو و تشخیص عمق بهره برده‌اند. همچنین دوربین سلفی این دستگاه نیز 12 مگاپیکسل رزولوشن داشته و می‌تواند با کیفیت 4K برای شما فیلم بگیرد.

باتری‌های قدرتمند لیتیوم پلیمری در آیفون 13

باتری که درمیان محصولات جدید اپل وجود دارد، همگی از نوع لیتیوم یونی هستند. این را می‌دانیم که باتری‌های لیتیوم یونی کیفیت بیشتری در شارژدهی دارند و سریع‌تر پر می‌شوند. این موضوع باعث شده تا آیفون 13 pro max از عملکرد عالی عمر باتری بهره ببرد.

باتری که در مدل پرومکس به کار برده‌اند 45352 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و قابلیت شارژ سریع 20 واتی دارد. همچنین قادر هستید با فناوری شارژ وایرلس 15 واتی نیز این محصول را شارژ کنید. البته باید گفت که سرعت این کار کمی پایین است.

خرید گوشی‌های آیفون 13 اپل

آیفون 13 آیفون 13

در صورتی که می‌خواهید آیفون 13 پرومکس اپل را بخرید، می‌توانید بهترین قیمت آن را در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا پیدا کنید. قطعا دیجی‌کالا یکی از بهترین مراکز برای خرید این کالا و دیگر محصولات دیجیتال بوده و توانسته خدمات زیادی را طی این سال‌ها به مشتریان خود ارائه دهد.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید با خیالی راحت نسبت به خرید موبایل‌هایی مانند 13 pro max اقدام کنید، باید آن را با محصولات هم‌خانواده خود مقایسه کرده باشید. این دستگاه قدرتمند پرچم‌دار است که در سری 13 ارائه شده و درحال‌حاضر قوی‌ترین مدل آیفون در بازار ایران است.

مدل‌های مینی، معمولی و پرو نیز از آن وجود دارند، اما باتری آن‌ها ضعیف‌تر بوده و از نمایشگرهایی پایین‌تری بهره می‌برند. به همین دلیل است که اکثر مشتریان انتخاب خود را این محصول قرار می‌دهند. البته افرادی که به‌دنبال وزن سبک و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، معمولا مدل‌های مینی یا ساده را می‌خرند. تمام این مدل‌ها را می‌توانید در دیجی‌کالا سفارش دهید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما