شناسهٔ خبر: 67573980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهدا حفظ آرمان‌ها را از ما مردم و مسئولان می‌خواهند

محمدرضا بختیاری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره شهدای غریب اسارت گفت: شهدا حفظ آرمان‌ها را از ما مردم و مسئولان می‌خواهند و آنها کسانی هستند که مدال حسن عاقبت پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: در بنیاد شهید دوستان ما موفق بودند به مناسبت‌های مختلف، مراسم پاسداشت برای اقشار مختلف ایثارگران را برگزار می‌کردند و در نخستین سال در  نشستی که با حضور آزادگان  دفاع مقدس برگزار کردیم تعدادی از این عزیزان یادآور شدند که دوستان با ما در اسارت بودند اما اکنون همراهان نیستند.

وی با اشاره به اینکه در آن نشست شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی هم حضور داشت، ادامه داد: آن زمان حتی تعداد اسرایی که شهید شده بودند را نداشتیم. البته تعدادی از اسرا مانند شهدای غواص در بدو اسارت شهید شده بودند و تعداد دیگر کیفیت شهادتشان معلوم نبود. مادران و همسران شهدا و رزمندگان کار بزرگی کردند چرا که آنها فرزندان و همسران خود را پشتیبانی می‌کردند تا به جبهه بروند.
قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: اسارت و شهادت در غربت بسیار دشوار است و به طور خاص آن گروه از آزادگان که نامشان توسط صلیب سرخ ثبت نشده بود شرایط دشوارتری داشتند.  ما کمتر از ۱۰ هزار شهید مفقودالاثر داریم و به تدریج پیکرشان کشف می‌شوند. شهدا ناظر کار ما هستند. امیدواریم تا پایان این کنگره تعداد شهدای غریب در اسارت را بدست آوریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ایستادگی شهدا گفت: آنها با همه ایستادگی خود در نهایت به شهادت رسیدند و این مسئولیت بزرگی را بر دوش همه ما می‌گذارد. شهدا حفظ آرمان‌ها را از ما مردم و مسئولان می‌خواهند. شهدا کسانی هستند که مدال حسن عاقبت پیدا کرده‌اند.
وی تأکید کرد: یاد شهدا به ما روش چگونه مردن را می‌آموزد و هنگامی که آن را آموختیم، یاد می‌گیریم که چگونه زندگی کنیم. ما با شهادت سلامتی و دانش خود می‌بخشیم، اما برای کسب چه چیزی؟  قطعا حفظ اسلام و ارزش‌ها مواردی هستند که در ذهن ما شکل می‌گیرد.
در بخشی از این مراسم، محراب عنایتی مدال آور کاراته کشورمان که مدال خود را خانواده شهدای غریب در اسارت تقدیم کرده است هم سخن گفت.
در ادامه، سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران  در سخنانی بیان کرد: تاریخ اسارت دوران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ جنگ‌ها و ادبیات اسارت استثنایی است. رزمندگان جوان ما تا آخرین فشنگ جنگیدند و اسیر شدند.‌
وی ادامه داد: اراده خدا آن بود که تعدادی از این رزمندگان اسیر شوند و در اردوگاه ارزش‌های دینی و ملی را تجسم بخشیدند. صبر و استقامت در برابر تمام مبانی انقلاب و امام در اسارت بسیار است. عزت و افتخار فعلی کشورمان حاصل هم ایستادگی است.
امام جمعه موقت تهران اعلام کرد: اگر اسارت و نبرد دفاع مقدس نبود،خبری هم از جمهوری و اسلامیت نبود. دفاع مقدس قدرت آفرینی کرد و امیدوارم دولت چهاردهم این مدرسه دفاع مقدس را سرلوحه کار خود کند تا اقتدار خود را در جهان حفظ کنیم.هماهنگ، منسجم و متحد باید باشیم و کسی نباید جا بماند و ضعف‌ها را کمک کنیم. امروز هم وظیفه ما این است.

در پایان این کنگره خلعت خادم الشهدایی به حجت‌الاسلام ابوترابی فرد اهدا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما