شناسهٔ خبر: 67573681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار ساعت جلسه شورای کرمان؛ از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت تا جاده پرتلفات آرامستان جدید

کرمان- ایرنا- یکصد شصت و یکمین نشست علنی شورای شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگون از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت، در نظر گرفتن جنبه های متعدد پویش بوستان‌ها گلستان می‌شود،  ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توجه ویژه به جاده پرتلفات آرامستان بهشت کریمان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نشست شورای شهر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ماه از آن نشست‌های طولانی چهار ساعته‌ای بود که از ساعت ۶ صبح شروع و موضوعات متفاوتی در آن مطرح شد. یکی از این موضوعات جهاد آسفالت در خیابان‌های شهر کرمان بود، اقدامی که شهرداری آن را از اردیبهشت ماه در شهر آغاز کرده است.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان، جهاد آسفالت را اقدامی خوبی در شهر برشمرد و گفت: مردم ما خیلی قدرشناس و کم توقع هستند ولی اقداماتی در جهت تکمیل این جهاد، مانند خط‌کشی، علامت گذاری و نصب علائم نیز توامان باید انجام شود تا مردم آثار آن را بیشتر در زندگی اجتماعی خود ببیند.

البته چناریان خیلی زود از موضوع جهاد آسفالت رد شد و به بحث ضرورت اطلاع‌رسانی در مورد پروژه‌های شهری پرداخت و با اشاره به اینکه این اطلاع‌رسانی در مورد پروژه‌ها انجام نمی‌شود گفت: به طور مثال در مورد پروژه میدان ارگ اطلاع‌رسانی کافی صورت نمی‌گیرد و سئوالاتی به وجود می‌آید که یک جاهایی باعث نارضایتی می‌شود.

اقدامات دلگرم کننده

محمدرضا کُمساری نایب رییس شورای شهر کرمان هم در این نشست گریزی به انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم زد و قدردانی از مردم خطاب به شهردار و اعضای شورا گفت: مردم با تمام مشکلات پای کار می‌آیند و مشارکت می‌کنند، یکی از قسمت هایی که می تواند دل مردم را به مشارکت بالا گرم کند اقدامات شهرداری است.

وی البته در صحبت هایش به چند محور پرداخت که یکی از آنها بحث سرمایه گذاری بود و گفت: از شهردار می‌خواهم به این فضا امسال بیشتر توجه شود.

آسیب‌های پویش "بوستان‌ها گلستان می‌شود"

چهار ساعت جلسه شورای کرمان؛ از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت تا جاده پرتلفات آرامستان جدید تصویر آرشیوی است

اما اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که خبر آمد شهرداری کرمان برای بهسازی بوستان‌های شهر دست به کار شده است و به جای احداث بوستان جدید در کرمان، طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود» را به منظور ساماندهی و بازپیرایی بوستان‌ها اجرا می‌کند.

کمساری هم در این نشست شورا به این پویش اشاره کرد، آن را اقدامی خوب دانست و افزود: در این زمینه چند آسیب وجود دارد ابتدا اینکه این اقدام در فصلی انجام می‌شود که بیشترین تقاضای مردم برای استفاده از این فضاها وجود دارد و دوم موضوع سرعت است که باید بهسازی تسریع شود، سوم نیز اینکه باید طراحی‌های مناسبی در این فضاها صورت گیرد.

البته شهردار کرمان هم این بخش از صحبت‌های کمساری را بی جواب نگذاشت و افزود: آن فضایی که در بوستان ها مردم باید از آن استفاده می کردند از همان روز نخست اجرای این پویش را جدا کردیم و برای مردم مشکلی به وجود نیامد.

روز شمار پروژه‌ها در شهر کرمان ایجاد شود

چهار ساعت جلسه شورای کرمان؛ از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت تا جاده پرتلفات آرامستان جدید تصویر آرشیوی است

۲۵ خرداد امسال بود که بعد از هشت سال کش و قوس فراوان در نهایت ساخت پروژه سه راهی شرف آباد کرمان آغاز شد. موضوعات مربوط به این تقاطع هم در این نشست شورا مطرح شد و نایب رییس شورا در انتهای صحبت هایش از شهردار کرمان خواست که روزشمار در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی آبادی (شرف آباد) نصب شود تا مردم مطمئن شوند بعد از ۱۸۰ روز این پروژه افتتاح می‌شود.

شهردار کرمان هم در جواب قول داد به‌زودی این روز شمار برای این پروژه نصب می‌شود.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

تعهدات شهرداری در مورد میدان ارگ مکتوب شود

چهار ساعت جلسه شورای کرمان؛ از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت تا جاده پرتلفات آرامستان جدید

بهسازی اطراف میدان ارگ کرمان از اردیبهشت امسال در حالی خبر ساز شده بود که کسبه اطراف این میدان اعتقاد داشتند با این عملیات عمرانی شرایط کسب و کار برای آنان سخت و دشوار می‌شود. این موضوع برای چندمین بار در این نشست شورا از سوی محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح شد و وی گفت: در حوزه میدان ارگ مساله‌ای که بیشترین مشکل را به وجود آورده این است که تعهدات شهرداری و کسبه به همدیگر مکتوب نشده است. وی سپس از شهردار خواست به تعهد خود مبنی بر اتمام پروژه میدان ارگ تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه اهتمام داشته باشد.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

تبلیغات انتخاباتی از سطح شهر جمع شود

البته صحبت‌های بابایی هم چند محور داشت از جمله اینکه به موضوع تبلیغات انتخاباتی هم اشاره کرد و و از شورای شهر و شهرداری خواست که فضای شهر را پس از انتخابات از تبلیغات محیطی و بنرهای مرتبط با انتخابات تمییز کنند.

ساخت اِلِمان (نماد) برای شهدای حمله تروریستی کرمان

سید محمد صادق تقوی رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان هم ابتدا صحبت‌هایش را با یاد شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی کرمان شروع کرد و از شهرداری خواست نسبت به نصب المان شهدای سیزدهم دی ماه کرمان اهتمام داشته باشد.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان هم در پاسخ به این خواسته گفت: افراد متعددی باید پیرامون گلزار شهدا اظهار نظر کنند، به صلاح نیست شهرداری با نظر خودش تنها این المان مربوط به شهدای سیزدهم دی ماه را انجام دهد.

ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود

تقوی هم مثل بقیه اعضای شورا از هر دری در این نشست علنی صحبت کرد و ناظر به مشکلات حمل و نقل عمومی در شهر کرمان گفت: نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همت شود، کولرهای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز روشن باشند تا مردم از این ناوگان استفاده بهتری داشته باشند.

شهردار کرمان هم در واکنش به این صحبت ها از تاکسی برقی گفت و از رونمایی از یک تاکسی برق در شهر کرمان به‌زودی خبر داد.

آرامستان کرمان جاده خوبی ندارد

چهار ساعت جلسه شورای کرمان؛ از ضرورت تکمیل جهاد آسفالت تا جاده پرتلفات آرامستان جدید

اما جاده پُر حاشیه و پرتلفات آرامستان جدید کرمان نیز از موضوعات دیگر مطرح در این نشست شورا بود که منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: در مورد آرامستان جدید متاسفانه جاده خوبی ندارد و سال گذشته تصادفات بدی در این جاده داشتیم، در مورد بحث روشنایی این معبر و جدا کننده‌ها نیز در آن اقدامات لازم صورت گیرد.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

شهردار کرمان هم در جواب ایرانمنش به طرح جداسازی در جاده آرمستان کریمان شهر کرمان اشاره کرد و گفت: برای این مهم از نیوجرسی‌های مستعمل شده در جاده تهران استفاده خواهد شد.

اقدامات شهرداری

شهردار کرمان به عنوان آخرین کسی که در جمع بندی این نشست شورا صحبت می‌کرد به موضوعات متعددی پرداخت؛ تویسرکانی در مورد اقدامات درحال انجام در ورودی جاده ماهان به سمت میدان بیرم‌آباد گفت: حدود ۱۸۰ درخت در این محدوده کاشته خواهد شد، قرار است در این محدوده المان های مرتبط با استان نیز نصب شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر کرمان انجام شده است، گفت: در مورد پل شهید زنگی آبادی از ۳۲ شمعی که باید گذاشته می‌شد، ۱۶ شمع انجام شده است.

تویسرکانی لابه‌لای صحبت‌های متعددش یک خبر هم داد و گفت: دیروز توانستیم ۵۰ لیتر از حق پساب فاضلاب شهری کرمان را بگیریم البته ما اعتقادمان بر این است که حق شهر کرمان خیلی بالاتر از این حرف‌هاست.

سئوال و جواب درباره انتصاب‌ها

یکی دیگر از پرسش های اعضای شورا درباره انتصاب ها بود؛ عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در خصوص انتصابات اخیر شهردار سئوالاتی از شهردار کرمان پرسید و از تویسرکانی خواست که در این زمینه پاسخ دهد.

شهردار کرمان  هم در جمع بندی نهایی که داشت در پاسخ به کردستانی افزود: در موضوع انتصابات بنده قصد ندارم تقابلی با شورا داشته باشم، اما به هرحال اختیار مدیر است و بنده معتقدم در 2،سه سال گذشته هرچه باید به زیرساخت‌هایمان می‌رسیدیم، رسیدیم و زیرساخت‌هایمان در حال سرریز است و وقتش هست که قدری کار روبنایی و عمرانی انجام دهیم.

وی افوزد: من پیشنهاد می‌کنم سه تا چهار ماه آینده صبر کنید و بعد بررسی کنیم و بگویید فلان شخص صلاحیت ندارد؛ به‌هرحال شما، بنده را که هیچ تجربه شهرداری نداشتم انتخاب کردید، معیارتان چه بوده؟؛ حتما مواردی را دیدید و فرصت دادید، بهتر است به مدیران جدید هم فرصت بدهیم و مثلا تا پایان شهریور ماه عملکرد مدیران رصد شود.

مصوبات صحن علنی

در این نشست چهار ساعته طولانی دستورکارهای متعددی هم مطرح شد که در ادامه این گزارش چند مورد از مصوبات را با هم مرور می کنیم.

درخواست شهرداری برای خرید ۲۰ سامانه ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی از نامه های مطرح در این نشست شورا بود که در نهایت این موضوع با ۹ رای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

درخواست شهرداری منطقه ۲ برای برگزاری دومین سوگواری سرو سرخ نیز یکی دیگر از نامه های مطرح در این نشست بود که با هفت رای موافق به تصویب رسید.

درخواست شهرداری در خصوص احداث پارکینگ بعثت روبه‌روی درمانگاه بعثت ابتدای خیابان ابن‌سینای غربی از دیگر نامه‌های مطرح شده بود که در نهایت با ۱۰ موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین درباره درخواست دانشگاه علوم پزشکی کرمان مرتبط با جمع‌آوری پسماندهای بیمارستان افضلی پور(با توجه به مذاکرات انجام یافته در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست) مقرر شد هزینه جمع آوری و حمل که از طریق پیمانکار انجام می شود، ثابت و در مورد هزینه دفن زباله که بر عهده شهرداری است، ۵۰ درصد هزینه دریافت شود که در نهایت با هشت رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

پیشنهاد کمیسیون بهره وری برای پخش زنده جلسات شورای شهر در شهرداری های مناطق و تلویزیون های شهری نیز از دیگر محورهای این نشست شورا بود که در نهایت این موضوع با پنج رای موافق و پنج رای ممتنع رای نیاورد.

نظر شما