شناسهٔ خبر: 67573067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف پنج تن خوراک خارجی دام تا دستگیری سارقان خانه‌های مشهد و سمنان

سمنان - ایرنا - کشف پنج تن و ۱۰۰ کیلوگرم خوراک دام قاچاق محصول هندوستان در میامی و انهدام باند سرقت از خانه‌های مردم سمنان و مشهد در یکی از محورهای مواصلاتی سمنان از جمله دستاوردهای پلیس در تامین امنیت جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاچاق با ضایع کردن منابع ملی و حرکت بر خلاف حمایت از تولید داخلی، پدیده‌ای به مثابه یک سم مهلک و کشنده برای تحقق شعار امسال در مسیر ایجاد شرایط به سوی جهش تولید است و از طرفی دیگر سرقت نیز یکی از معضلات مهم جامعه به شمار می‌رود که تاثیر منفی زیادی بر روان جامعه دارد و پلیس سمنان در راستای تامین امنیت اقتصادی و روانی جامعه به صورت شبانه‌روزی پای کار است و در جدیدترین گزارش موفق به کشف بیش از پنج تن خوراک دام قاچاق و دستگیری سارق خانه‌های مردم در سمنان و مشهد در کمتر از ۴۸ ساعت شدند.

فرمانده انتظامی میامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پنج تن و ۱۰۰ کیلوگرم خوراک دام خارجی قاچاق محصول کشور هندوستان به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ حسین عجم افزود: ماموران کلانتری ۱۱ میامی در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز با برقراری ایست و بازرسی، در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت که در محور تردد داشت، مظنون شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه افزود: پس از بررسی ماموران مشخص شد خودروی حامل بار خوراک دام به وزن پنج تن و ۱۰۰ کیلوگرم محصول کشور هندوستان بود که طبق اظهارات راننده این محموله از استان البرز به مقصد شرق کشور بارگیری شد و مالک آن فرد دیگری بود.

فرمانده انتظامی میامی با بیان اینکه محموله کامیونت فاقد مدارک لازم گمرکی و قانونی بود، اضافه کرد: خودرو به دلیل نداشتن مدارک لازم توقیف و راننده آن پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان منزل در کمتر از ۴۸ ساعت

فرمانده انتظامی سمنان هم گفت: اعضای باند سارقان غیربومی خانه‌ها در مشهد و سمنان در کمتر از ۴۸ ساعت در این استان شناسایی و دستگیری شدند.

سردار جلیل موقوفه ئی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در شهرستان سمنان، کارآگاهان پلیس آگاهی به صورت حرفه‌ای و تخصصی نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

کشف پنج تن خوراک خارجی دام تا دستگیری سارقان خانه‌های مشهد و سمنان

وی با بیان اینکه پلیس آگاهی در کمتر از ۴۸ ساعت با انجام اقدامات ویژه موفق به شناسایی هویت سارقان غیربومی شد، ادامه داد: ماموران پی بردند که متهمان با یک دستگاه خودروی سواری وارد استان شده بودند و ضمن نصب پلاک جعلی مطابق با شماره این استان، اقدام به سرقت منزل کردند و سپس متواری شدند.

به گفته سردار موقوفه‌ئی، سارقان با استفاده از همین روش در سایر استان‌ها سرقت انجام داده بودند که با واکنش سریع کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان، سه نفر اعضای این باند، طی عملیات منسجم و حساب شده در یکی از محورهای مواصلاتی این استان دستگیر شدند.

وی از کشف ۵۰ قطعه طلا، مقادیر زیادی پول نقد و دلار از متهمان خبر داد و گفت: سارقان در بازجویی های فنی و پلیسی به ۶ فقره سرقت در مشهد و سمنان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سمنان با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی و کشف سایر سرقت‌های احتمالی همچنان ادامه دارد، به مجرمان، سارقان و مالخران هشدار داد: پلیس با چشمان بیدار و تیزبین خود اجازه کوچکترین تحرکی به هنجارشکنان نخواهد داد و با همکاری دستگاه قضایی خاطیان را به اشد مجازات خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

نظر شما