شناسهٔ خبر: 67572848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار یزد در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

افزایش امید به زندگی در بافت تاریخی یزد/ ضرورت تقویت زیرساخت‌ها

یزد- استاندار یزد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش اعتبار بافت تاریخی یزد، ضرورت بهبود زیرساخت‌های بافت و بهبود خدمات‌رسانی به ساکنان را مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت فراهم آوردن شرایط زندگی بهتر برای ساکنان بافت تاریخی در طرح مدیریت ثبت جهانی یزد، عنوان کرد: تاکنون به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که خدمات و امکانات در این محدوده بهبود یابد و شرایط استفاده بهتر برای مردم و بازدید کنندگان فراهم آید.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در بافت تاریخی ارتقا و با تغییر نگرش عمومی و جلب توجه دنیا به ویژه مردم کشورمان به این شهر و بافت تاریخی زنده آن، باور به ارزشمندی این بافت تاریخی، لزوم حفظ و حراست از آن و انگیزه‌ی حضور و سکونت در این بافت فاخر افزایش یافته است.

استاندار یزد این دستاوردها را حاصل به میدان آمدن مردم عزیز و حضور فعال آنان در مطالبه نیازهای محلات و حفظ و حراست از مکان زندگی خودشان عنوان کرد و افزود: هرچند طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای ارتقا ارزش مکانی و بهبود شرایط زندگی در بافت تاریخی صورت گرفته اما هنوز کافی نیست.

وی اظهار امیدواری کرد با همت مردم عزیز و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسئولانی که با دلسوزی و دغدغه پا به میدان گذاشته‌اند، شرایط زندگی و همچنین میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی، روز به روز ارتقا یافته و شایسته آوازه مردمانی که به میهمان نوازی گرم و صمیمانه شهره‌اند، باشد.

اقدامات انجام شده در بافت تاریخی یزد

استاندار یزد از جمله اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در بافت تاریخی به راه‌اندازی اولین مرکز اورژانس موتوری در قلب بافت تاریخی، تداوم ساماندهی کفسازی‌ها و جداره سازی‌های این منطقه به ویژه در مکان‌هایی که زندگی ساری و جاری بوده است، اشاره کرد.

وی همچنین برپایی و احداث فضای سبز، زمین‌های ورزشی و پارکینگ درون محله‌ای را تنها گوشه‌ای از خدمات اختصاصی این بخش از شهر تاریخی یزد نام برد که در دولت سیزدهم با رشد قابل توجهی تداوم یافته است.

نظر شما