شناسهٔ خبر: 67572601 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

تقسیم سود ۲۰۰ ریالی در مجمع "ونفت"/"ونفت" به افزایش سرمایه می اندیشد

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در با حضور سهامداران در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ برگزار شد.

در این مجمع، ابوالفضل اسماعیلی، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌هایی که در سال مالی گذشته اجرا شد، می‌توان به شرکت اوج شامل فروش و تحویل ۵۳۹ میلیون لیتر سوخت هوایی، تمدید یک‌ساله سوخت‌رسانی، افزایش ظرفیت حمل گاز اتان، قرارداد با فرودگاه پیام و رایزنی برای انعقاد قرارداد با فرودگاه‌های عسلویه و کیش اشاره کرد.

وی افزود: همچنین، امضای تفاهمنامه بازاریابی و توسعه بازار فرودگاه امام، نیز انجام شد. در شرکت توسعه و تجهیز پتروایرانیان، ۵۹درصد تحویل خوراک به شرکت‌های پتروشیمی افزایش یافته است. در این شرکت، نسبت به سفارش‌گذاری جیمبو تیوپ و افزایش مشتریان به جز امیرکبیر و ایلام را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: درآمد‌های غیرعملیاتی به دلیل نرخ تسعیر کاهشی بوده است.. تداوم سود با کیفیت، توسعه سبد محصولات و مشتریان، بررسی و ورود به طرح‌های نوآور و زودبازده در صنایع پایین‌دستی، تعیین تکلیف شرکت‌های کم‌بازده صورت پذیرفت. همچنین، پروژه مایع‌سازی گاز پارس هرمز از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت هستند.

رئیس هیات مدیره "ونفت" توضیح داد: شرکت سرمایه‌گذاری قشم با ۶۴درصد پیشرفت در دست اجراست. شرکت گاز اکباتان ۲۶۵هزار دستگاه رگولاتور را تحویل داده است. ما به موضوع کنترل‌های گاز هوشمند و برگزاری مناقصات با این شرکت ورود کردیم.

وی در این باره خاطرنشان کرد: خبر‌های خوبی درباره این موضوع به سهامداران خواهیم داشت.. در شرکت پتران، ما زمین ۱۰ باب جایگاه سوخت را تحویل گرفتیم.

اسماعیلی گفت: شرکت جوی گستر نفت وارد تولید لوله‌های سه جداره شده و تولید آزمایشی آن را آغاز کرده است. همچنین با فرودگاه پیام قرارداد منعقد کردیم و منتظر مشخص شدن حق بهره‌برداری و کارمزد هستیم.

رئیس هیات مدیره "ونفت" بیان کرد: ۸۰درصد از سوخت‌رسانی هواپیمایی به شرکت‌های داخلی بوده که زیانده هستند. امسال کارمزد و قیمت سوخت افزایش پیدا خواهد کرد. حدود ۴۰درصد از سوخت‌گیری‌ها در فرودگاه امام انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع افزایش سرمایه گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را بررسی می‌کند. همچنین، با فرودگاه‌های پیام، کیش و امام خمینی قرارداد‌هایی منعقد شد که نسبت به سوخت‌رسانی آن‌ها مذاکره و اقدام کنیم.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع به ازای هر سهم "ونفت" ۲۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ونفت مجمع عمومی سهامداران هیئت مدیره

نظر شما