شناسهٔ خبر: 67572598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ارزش شاخص نیکی ژاپن پس از موجی از سودجویی در میان سرمایه گذاران کاهش یافت

صاحب‌خبر -
ارزش شاخص نیکی ژاپن  پس از موجی از سودجویی در میان سرمایه گذاران کاهش یافت
خبرگزاری آریا- شاخص نیکی ژاپن تحت فشار سرمایه گذارانی که پس از افزایش سهام که برای چند روز ادامه یافت، از رکورد خود در معاملات روز دوشنبه سقوط کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛شاخص نیکی در یک جلسه معاملاتی پرنوسان به رکورد 41112.24 واحد رسید، اما با 0.32 درصد کاهش در 40780.70 واحد بسته شد. شاخص گسترده‌تر Topix با 0.57 درصد کاهش به 2867.61 واحد رسید.

پس از آنکه آمارهای ضعیف تر از حد انتظار مشاغل در ایالات متحده انتظارات کاهش نرخ بهره در اوایل سپتامبر را تقویت کرد، احساسات بازار ابتدا به لطف عملکرد قوی شاخص های اصلی وال استریت در روز جمعه افزایش یافت.

برخی از سهام فناوری ژاپن، سود سهامداران آمریکایی خود را که از Nikkei حمایت می کردند، دنبال کردند.

پس از آنکه شاخص‌های اصلی سهام ژاپن برای پنج روز متوالی به رشدی دست یافتند، سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود بودند و در معاملات هفته گذشته به سطوح رکوردی رسیدند.

از 225 سهم فهرست شده در شاخص نیکی، تنها 53 سهم افزایش یافت و 171 سهم کاهش یافت.

شرکت سازنده تجهیزات الکتریکی Yaskawa Electric 4.4 درصد سقوط کرد و پس از اعلام نتایج ناامیدکننده درآمد، به یکی از بدترین سهام ها از نظر درصد تبدیل شد.

سهام شرکت سازنده تجهیزات تراشه غول پیکر توکیو الکترون 0.9 درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر، پس از اینکه سهام شرکت انگلیسی طراحی تراشه ARM، فهرست شده در ایالات متحده، به بالاترین سطح خود رسید، سهام گروه سافت بانک 0.4 درصد افزایش یافت. گروه SoftBank ژاپن 90 درصد سهام ARM را در اختیار دارد.

سهام شرکت Fast Retailing که مالک برند پوشاک Uniqlo است 0.4 درصد افزایش یافت.

نظر شما