شناسهٔ خبر: 68545592 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

بازار ارز عامل رشد قیمت طلا و سکه/ طلا ارزان می‌شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملات هفته احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، نادر بذر افشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بازار طلا امروز اولین روز رسمی کار خود بعد از تعطیلات را داشته اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز اولین روز رسمی کار  بعد از تعطیلات مذهبی بوده نمی‌شود گفت شرایط بهتر شده و بازار در همان حالت رکود و کاهش تقاضا قرار دارد. 
وی افزود: با توجه به ورود به ماه ربیع الاول امیدواریم مشکلاتی که در حوزه طلا از ابتدای سال وجود داشته تغییر پیدا کند و رونق به این صنعت برگردد.
بذرافشان گفت: امروز در بازارهای جهانی انس طلا کاهش ۲۰ دلاری داشت و به تبع آن در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان  کاهش قیمت داشته و آخرین قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون ۶۰۰هزار تومان بود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت سکه نیز در بازار کاهش یافت؛ خاطرنشان ساخت: سکه یک طرح جدید حدود ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک طرح قدیم حدودا ۲۵۰ هزار  تومان کاهش داشته است. ربع سکه و نیم سکه نیز هرکدام ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. 
وی در رابطه با نوسانات بازار گفت: در حال حاضر بازار شرایط مساعدی دارد؛ در یکی دوماه گذشته در بازارهای جهانی شاهد نوسان ۳۰ تا ۵۰ دلاری انس طلا بوده‌ایم که این نوسان گاه کاهشی بود و گاه افزایشی.
وی در رابطه نوسان قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر گفت: در چند هفته گذشته در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار بین  ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد شده است همچنین سکه هم بین ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار  تومان تا ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. به طور کلی قیمت طلا و سکه در بازار به ثبات رسیده است.   
بذرافشان در پیش بینی از آینده بازار نیز اظهار داشت: در بازار داخلی احتمال کاهش قیمت وجود ندارد؛ اما باتوجه به پیش بینی‌ها و تحلیل هایی که درسطح‌ دنیا نسبت به افزایش انس جهانی تا پایان سال میلادی وجود دارد و در صورتی که این تحلیل که پیش بینی ها رخ دهد به تبع بازارهای داخلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است  در آینده قیمت‌ها به صورت تدریجی افزایش یابد.
وی افزود:در حال حاضر قیمت ها ثبات نسبی خود را طی کرده و همانطور که گفته شد احتمال کاهش قیمت وجود ندارد اما عواملی نظیر انس جهانی طلا، نرخ ارز و عرضه و تقاضا می‌توان باعث افزایش قیمت طلا شود. 
بذرافشان در رابطه با شرایط فعلی بازار گفت: شرایط کنونی بازار مساعد است و مردم می‌توانند بدون دغدغه خرید و فروش طلا را انجام دهند. 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نیز اظهار داشت: بخشی از نوسانات به دلیل نوسان بازارهای جهانی بوده و بخش دیگر هم مربوط به نوسانات ارز بوده است و البته نیمه تعطیل بودن بازار هم مزید بر علت شد؛ اما بازار شرایط افزایش تقاضا یا التهاب نداشت. 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه امروز به صورت فیزیکی معاملات انجام شده اظهار امیدواری کرد که شرایط و رونق به این صنعت برگردد و شاید شکوفایی خوبی در این صنعت باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما