شناسهٔ خبر: 67572512 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توسعه زیست بوم علم، فناوری و نوآوری در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت توسعه تعاملات بین‌المللی فعالین زیست‌بوم فناوری و نوآوری، اظهار داشت: توسعه تعاملات بین‌المللی فعالین این زیست‌بوم، سبب توسعه اقتصاد دیجیتال و جذب سرمایه در استان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، سیدابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در جلسه هم‌اندیشی فعالین زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان با اشاره به اهمیت توسعه تعاملات بین‌المللی فعالین این زیست‌بوم، اظهار داشت: توسعه تعاملات بین‌المللی فعالین زیست‌بوم فناوری و نوآوری، سبب توسعه اقتصاد دیجیتال و جذب سرمایه در استان خواهد شد.

محمدی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان، گفت: همکاران حوزه فناوری اطلاعات استان در تلاش هستند که با شناسایی ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد قصرشیرین، خدمات و توانمندی‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری استان، شرکت های حوزه فناوری و کارخانه نوآوری وجود دارد، توسعه پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند به تعاملات بین‌المللی شرکت‌ها کمک کند تا بتوانند محصولات و فعالیت‌های خود را در کشورهایی مانند عراق که منطقه آزاد قصرشیرین با آن‌ها ارتباط دارد، توسعه داده و عرضه کنند.

محمدی در ادامه افزود: بر اساس مصوبات موجود در این جلسه سعی برآن است پس از تهیه نقشه هوایی توسط پارک علم و فناوری، دومین جلسه کمیته فناوری اطلاعات منطقه مذکور با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس گمرک و رئیس پایانه استان برگزار گردد.

 وی در پایان با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت های استان گفت: لازم است پارک علم و فناوری استان با همکاری کارخانه نوآوری و نظام صنفی نسبت به هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و همچنین ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری، کارخانه نوآوری و نظام صنفی اقدام نماید.

بر اساس این گزارش جلسه هم‌اندیشی فعالین زیست‌بوم فناوری و نوآوری با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، مدیرعامل سازمان منطقه آزادتجاری_صنعتی قصر شیرین، رییس پارک علم و فناوری استان، رییس نظام صنفی و رایانه ای استان، مدیرکارخانه نوآوری کرمانشاه و رییس پژوهش دانشکده فنی و حرفه‌ای استان با هدف توسعه پارک های علم و فناوری و زیست بوم فناوری و نوآوری در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برگزار شد.

نظر شما