شناسهٔ خبر: 67572056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایش سرمی آنفولانزای فوق حاد طیور در ۱۲۴ روستای خوزستان آغاز شد

اهواز- ایرنا - سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستان گفت: طرح ردیابی سرمی و مولکولی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح ۱۲۴ روستای استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، حمیدرضا کاوش روز دوشنبه بیان کرد: طرح ردیابی سرمی و مولکولی آنفولانزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ H۵ در طیور بومی و روستایی در سطح ۱۲۴ روستای استان اجرا و بیش از ۱۲ هزار انواع طیور روستایی و بومی رصد، پایش و نمونه‌برداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال بین جمعیت پرندگان و انسان است اظهارکرد: ارزیابی سرمی و داشتن اطلاعات کافی از نظر وضعیت بیماری در سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی های صنعت طیور استان و اجرای عملیات پیشگیرانه از این بیماری برخوردار است.

کاوش اضافه کرد: این طرح در قالب ۳۲ گروه از کارشناسان دامپزشکی استان و همزمان با سایر استان‌های کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خوزستان از روستاییان خواست برای اجرای این طرح با گروه‌های اعزامی دامپزشکی همکاری داشته باشند.

نظر شما