شناسهٔ خبر: 67571836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کدخدایی: آمریکایی‌ها جنایت‌های متعددی در داخل و خارج آمریکا مرتکب شده‌اند

تهران- ایرنا-رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: آنچه آمریکایی‌ها از آن با افتخار یاد می‌کنند، یعنی دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، در واقع سند جنایت آنهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عباسعلی کدخدایی در همایش "نیمه پنهان حقوق بشر غربی" که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد به بیان مولفه‌هایی از حقوق بشر غربی پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها جنایت‌های متعددی را در داخل و خارج آمریکا مرتکب شده‌اند.

وی افزود: آنچه در زندان گوانتانامو اتفاق افتاد مصداقی از این موارد بود، بنابراین آیا می‌توانیم کسی را که دستش به جنایت‌های مختلف آلوده است به عنوان مدعی حقوق بشر بشناسیم؟

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان بیان کرد: آنچه آمریکایی‌ها از آن با افتخار یاد می‌کنند، یعنی دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، در واقع سند جنایت آنهاست.

کدخدایی عنوان کرد: دفاع از حقوق بشر مستلزم آن است که خود آن کشور کارنامه و دستان پاکی در موضوع حقوق بشر داشته باشد. از این رو آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد، چرا که خود ناقض حقوق بشر است.

در حاشیه همایش نیمه پنهان حقوق بشر غربی که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، از کتاب "مروری بر کارنامه سیاه آمریکا علیه ملت ایران" که به همت "موسسه صیانت از حقوق زنان" تدوین شده، رونمایی شد.

نظر شما