شناسهٔ خبر: 67571830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رسیدگی به بیش از ۹۰۰۰ درخواست از دادگستری استان سمنان در بهار امسال

رئیس کل دادگستری استان سمنان از رسیدگی به بیش از ۹۵۰۰ مراجعه مردمی به دادگستری این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۸ تیر ماه) از استمرار و افزایش ملاقات‌های مردمی و رسیدگی به درخواست‌های مراجعین در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ملاقات‌های مردمی من و مدیران قضایی استان، به درخواست‌های ۹۵۵۲ نفر رسیدگی شد. ۳۴۶۶ درخواست از این درخواست‌ها مربوط به خرداد ماه بوده است.

وی بیان کرد: این ملاقات مردمی در راستای تحقق برخی اهداف سند تحول و تعالی قضایی و با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات ریاست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی توأم با دقت و سرعت به امور قضایی مراجعه‌کنندگان و تلاش برای حضور بیشتر بین اقشار مختلف مردم از طریق برقراری ملاقات‌های چهره به چهره و بدون واسطه، در سرلوحه کاری مسئولان قضایی استان قرارگرفته است و در آینده نیز این رویه با جدیت لازم پیگیری می‌شود.

او با اشاره به جایگاه والای مردم و ارباب رجوع، گفت: در جلسات و دیدارهای مختلف همواره به تمام مسئولان قضایی و کارکنان اداری تاکید می‌شود، با قصد کسب رضایت الهی و در راستای حفظ حقوق شهروندی ارباب رجوع، همه وظیفه شرعی و قانونی داریم با حُسن خلق در تکریم ارباب رجوع و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضا کوشا باشیم و با سعه صدر، شنونده درخواست‌های مردم باشیم و در پیگیری قانونی مسائل و مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: برگزاری این ملاقات‌ها برای مسئولان قضایی باعث می‌شود آسیب‌های موجود در رسیدگی‌های قضایی شناسایی و در راستای رفع آنها تلاش شود. ضمن اینکه اگر ایراد و انحرافی در رسیدگی‌ها وجود دارد از زبان خود مردم شنیده می‌شود و برای مسائل و موضوعاتی که مردم مطرح می‌کنند تصمیم‌های درست و منطقی‌تری اتخاذ می‌شود.

اکبری اظهار کرد: توصیه ما به مدیران قضایی در استان همواره بر این مبنا استوار است که در پاسخگویی‌ها ضمن رعایت حرمت مراجعه‌کنندگان و برخورد مناسب و در خور شأن ارباب رجوع، مشکلات و درد دل آنها استماع و ارشاد صحیح قانونی انجام شود. تجربه نشان داده است که در مراجعه‌های مردمی، چنانچه راهکار قانونی برای حل مشکل وجود نداشته باشد همین برخورد مناسب و شنیدن مشکلات باعث ایجاد اقناع درونی و افزایش حس اعتماد و اطمینان مردم به دستگاه قضایی خواهد شد.


انتهای پیام

نظر شما