شناسهٔ خبر: 67571730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

احراز هویت الکترونیک سبب افزایش سرعت و دقت در ثبت احوال

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به توسعه زیر ساخت‌های دولت الکترونیک در این سازمان گفت: احراز هویت الکترونیک در مقایسه با روش‌های سنتی، باعث افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم شده است.

صاحب‌خبر -

هاشم کارگر اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع احراز هویت افراد، پاسخگوی استعلامات هویتی مراجعه کنندگان دستگاه های اجرایی است و در راستای تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم و سرعت بخشی به ارائه خدمات به سمت ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند گام برداشته و با ایجاد سامانه های برخط، پاسخگوی استعلامات دستگاه های اجرایی است.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی، بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری شده و به دلیل سرعت و دقت بیشتر در تایید هویت در مقایسه با روش های سنتی، به ویژه در زمینه های مانند تجارت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات اینترنتی موجب ارائه خدمات آسان تر و سریعتر به متقاضیان شده است.

به گفته وی ، این امر باعث کاهش عملیات های دستی و اشتباهات انسانی و افزایش امنیت در فرآیند شناسایی متقاضیان می شود.

بنا به این گزارش سازمان ثبت احوال در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با توسعه دولت الکترونیک خدمات هویتی را به صورت برخط ارایه نماید. این سازمان وظیفه هایی مانند ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت برای شهروندان خارجه و تنظیم دفترهای ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسنایی ملی و جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن را بر عهده دارد.

نظر شما