شناسهٔ خبر: 67571705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار نارنجی بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی صادر شد هشدار نارنجی بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی صادر شد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری برای استان تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده و هشدار نارنجی در این زمینه برای استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی صابریرئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: تا فردا، سه‌شنبه رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و تندباد‌های لحظه‌ای و همچنین بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمه شمالی آذربایجان‌غربی تحت تاثیر این بارش‌های رگباری قرار می‌گیرد، افزود: اثر این مخاطره شامل احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و برخورد صاعقه، احتمال خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه کرد و از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، از فعالیت‌های کوهنوردی از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، خودداری کنند و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را نیز مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در هفته جاری افزایش دما به میزان چهار تا ۶ درجه سانتی گراد گزارش شد، گفت: از نظر دمایی هم با شمالی شدن جریانات هوا کاهش نسبی دما‌های بیشینه طی امروز و فردا سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت ۲۰ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت چالدران با ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین و بوکان با ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی ثبت شده اند.

نظر شما