شناسهٔ خبر: 67571609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با ایسنا

انعقاد پیمان پولی با روسیه حاصل دیپلماسی فعال بانک مرکزی است

مهدی پناهی

بهمنی با بیان این که انعقاد پیمان پولی با روسیه حاصل دیپلماسی فعال بانک مرکزی است، گفت:‌ امضای توافقنامه پولی بین ایران و روسیه اولین گام برای امضای چنین توافقاتی با سایر کشورها از جمله چین به عنوان یک اقتصاد بزرگ است.

صاحب‌خبر -

 محمود بهمنی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با ایسنا درباره پیمان پولی ایران و روسیه که اخیرا در سفر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به روسیه به امضای روسای کل دو کشور رسید، گفت: فعال سازی دیپلماسی اقتصادی رویکرد بسیار خوبی است که در دستور کار مدیریت کنونی بانک مرکزی است، این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که انعقاد پیمان‌های پولی، ارزی و بانکی دو جانبه یا چند جانبه از جهات بسیار مختلفی اعم از زمان تحریم یا غیر تحریم به نفع کشور است.

وی با بیان اینکه انعقاد پیمان پولی و توافق بر سر این موضوع به معنای افزایش مبادلات و تبادلات تجاری بین دو کشور است، تصریح کرد: این پیمان بدین جهت حائز اهمیت است که با وجود تحریم‌ها، ایران همچنان می‌تواند کالاهای مورد نیاز کشور هدف را صادر کند و کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت مناسب و متعادل بدون نگرانی از وجود تحریم‌ها وارد کند.

بهمنی گفت: این پیمان پولی مهم است چرا که مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه را تسهیل می‌کند و به تبع آن در آینده‌ای نه چندان دور به تسهیل فضای کسب و کار، جهش تولید و رونق اقتصادی می‌افزاید.

رئیس اسبق بانک مرکزی ضمن اظهار امیدواری نسبت به این موضوع، تاکید کرد: امضای توافقنامه پولی بین ایران و روسیه اولین گام برای برداشتن گام‌های بلند همکاری و امضای چنین توافقاتی با سایر کشورهای دوست و همسایه از جمله چین به عنوان یک اقتصاد بزرگ است.

وی افزود: باید روی این موضوع و تداوم انعقاد پیمان‌های پولی تمرکزی جدی داشت؛  لذا انتظار می‌رود بانک مرکزی این رویه را با جدیت بیشتری  با سایر کشورها در دستور کار قرار دهد؛ چرا که این پیمان‌ها از جهات بیشماری منافع اقتصادی و تجاری ایران را تامین می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما