شناسهٔ خبر: 67571563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي ده‌ها برنامه فرهنگي مذهبي در مساجد و تکايا منطقه 19 به مناسبت ماه محرم

صاحب‌خبر -
اجراي ده‌ها برنامه فرهنگي مذهبي در مساجد و تکايا منطقه 19 به مناسبت ماه محرم
خبرگزاری آریا - همزمان با ماه محرم الحرام ده‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد و تکایا منطقه 19 به منظور عزاداری در رثای سید و سالار شهیدان درحال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، میر محمد مطهری موید سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی افزود: مراسم عزاداری، قرائت زیارت عاشورا و برپایی ایستگاه های صلواتی و... از جمله برنامه های مناسبتی ماه محرم است که همه ساله در حسینیه ها، مساجد و سرای محلات برگزار می شود.
وی ادامه داد:در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و ترسیم آن برای نسل امروز برنامه های فرهنگی متعددی مانند برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع محرم، برگزاری کلاس آموزشی با مفهوم ایثار و آشنایی با فرهنگ عاشورا و برپایی مراسم عزاداری در سرای محلات در حال انجام است.
به گفته این مسئول به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) همایش شیرخوارگان، قاسم ابن الحسن(ع) و امام سجاد(ع) مراسم عزاداری در سرای محله ها، مساجد و هیئت‌ها برگزار می شود.
همچنین کارتن پلاست و کیسه قابل بازیافت در بین هیئات مذهبی، مساجد و ایستگاه های صلواتی در راستای حفظ محیط زیست توزیع می شود.
مطهری موید راه اندازی هیئت جوانان و نوجوانان محبان امام رضا (ع) در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی به مدت 10 شب همراه با عزاداری و سینه زنی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام برشمرد.
انتهای پیام /

نظر شما