شناسهٔ خبر: 67571376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در راستای غنی سازی و پرکردن اوقاف فراغت جامعه هدف زیرپوشش در استان یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت بهره‌گیری هرچه بهتر دانش آموزان در فصل تابستان گفت: برنامه‌ریزی‌های دوره اول و دوم متوسطه انجام گرفته و طبق جدول زمانبندی تا پایان تابستان پیگیری و اجرا می‌شود.

" حسین میرشریف " افزود: برگزاری اردوی تفریحی یک روزه طبیعت‌گردی، برنامه‌های ویژه ماه محرم، جلسات هفتگی، عملیات قرارگاه شهری ویژه دور دوم متوسطه، برگزاری حلقه‌های علمی و مسابقات کتابخوانی، سرگذشت‌پژوهی و آشنایی با شهدا، آموزش تشکیلاتی شیفتگان خدمت، کاروان پیاده‌روی اربعین و اجرای برنامه‌های ویژه در این مسیر پرفیض از مهمترین برنامه‌های اوقات فراغت ویژه دانش آموزان دور دوم متوسطه است.

وی اجرای برنامه «یزدگردی با هدف آشنایی با تکایا، حسینیه‌ها و معماری‌های سنتی یزد» را یکی از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اعلام کرد و گفت: این برنامه به صورت روایتگری از سبک زندگی ایرانی، اسلامی که از گذشته در یزد رواج داشته انجام خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه به برنامه‌های اوقات فراغت ویژه دانش آموزان دور اول متوسطه توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دور اول، شامل برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و تفریحی است که در طول تابستان اجرا می‌شود.

میرشریف در خصوص برنامه‌های تفریحی ویژه دانش آموزان دور اول متوسطه گفت: آموزش اسب سواری با تفکیک سنی دانش آموزان، استخر عمومی و آموزش شنا برای متقاضیان، شرکت در برنامه‌های ورزش زورخانه و پهلوانی، برگزاری ۱۹ جلسه تربیتی فرهنگی در قالب یک جزیره با انجام بازی‌های شاد و تولیدات محصولات رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌های تفریحی ویژه دانش آموزان دور اول متوسطه است.

برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد آغاز شد

وی با اشاره به برنامه‌های تربیتی ویژه دانش آموزان دور اول متوسطه بیان کرد: برگزاری حلقات معرفتی با مربیان، برگزاری عزاداری و حضور دانش آموزان در هیئت انصارالمهدی (عج)، یزدی‌گردی، برنامه ویژه کتابخوانی با تشکیل حلقات ویژه با هدف تشویق دانش آموزان به کتابخوانی، دوره آموزشی تخصصی دبیر انجمن‌ها در اواخر تابستان و دوره اختتامیه ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از برنامه‌های اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان از همکاری نسل جوان و مسئولان با این تشکل قدردانی کرد و گفت: در شهرستان‌های استان با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان اقدامات لازم انجام گرفته و در حال برگزاری است.

میرشریف افزود: دوره آموزش مربیان خواهر، برگزاری دوره روشنا، کلاس قرآنی، صحیفه سجادیه، تفسیر سوره حجرات، روان خوانی روخوانی قرآن مخصوص کودکان، تواشیح دختران نوجوان، حفظ قرآن چند ساله، کلاس تقویتی دروس اصلی، زبان انگلیسی کودکان ویژه دختران، فتوشاپ و ادیت، مهارتی، عروسک بافی، شمع سازی، گلدوزی برزیلی، آشپزی و دسر از جمله برنامه‌های واحد خواهران، ویژه دختران دوره اول و دوم متوسطه است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری حدود ۲۸۰ هزار نفر است که در بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما