شناسهٔ خبر: 67571225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲ گونه جانوری جدید در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری دانشگاه یاسوج ۲ گونه جانوری پستاندار جدید در مناطق حفاظت شده و آزاد استان شناسایی و نامگذاری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تکمیل فون جانوری استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه حیات وحش با همکاری دانشگاه یاسوج  2 گونه جانوری پستاندار در مناطق حفاظت شده و آزاد استان شناسایی و نامگذاری شدند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه یاسوج در سطح مناطق آزاد شهرستان چرام، خارپشت (جوجه تیغی) گوش بلند در زیستگاه‌های اطراف این شهرستان شناسایی و نامگذاری شد، عنوان کرد: همچنین خارپشت (جوجه تیغی) سینه سفید جنوبی در منطقه حفاظت شده دنای شرقی و شکار ممنوع پادنای سمیرم شناسایی و نامگذاری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: با هدف انجام کارهای مطالعاتی در آینده از این گونه‌ها استخراج DNA   انجام گرفت و انجام کارهای تحقیقاتی علمی در مناطق حفاظت شده پرزه‌ای بوده که محیط زیست استان با همکاری دانشگاه یاسوج برای تکمیل فون جانوری استان آغاز کرده است.

جاودان خرد تصریح کرد: شناسایی گونه‌های جانوری یک منطقه، اولین و اساسی‌ترین گام برای حفاظت از آنها به حساب می‌آید و این کار منوط به مطالعات گسترده و پای کار آوردن متخصصین این حوزه است.

انتهای پیام/

نظر شما