شناسهٔ خبر: 67571137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست تل‌آویو در آغاز جنگ غزه اعتراف صهیونیست‌ها به شکست تل‌آویو در آغاز جنگ غزه

روزنامه‌ معاریو اعتراف کرد رژیم صهیونیستی ۹ ماه پس از جنگی که از ابتدا در آن شکست خورده بود، در باتلاق غزه گیر کرده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه صهیونیستی معاریو امروز دوشنبه تاکید کرد این رژیم در جنگی بی پایان است که اقتصاد آن و نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی را متلاشی و هر روز دستیابی به پیروزی را تضعیف می‌کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، پس از ۹ ماه جنگ در غزه، معاریو نوشت: اسرائیل در اولین ساعات وقوع نبرد طوفان الاقصی از ساعت ۶:۲۸ صبح روز ۷ اکتبر شکست خورد. اسرائیل در تلاش بود تا از ضربه نجات پیدا کند و در جنگ پیروز شود اما جنگ کنونی در نوار غزه در تضاد با دکترین امنیتی اسرائیل است.

این روزنامه همچنین دوره‌های زمانی بین اکتبر ۲۰۲۳ و اکتبر ۱۹۷۳ را مقایسه و اعلام کرد که شکست تل‌آویو در سال گذشته در مواجهه با مقاومت در نوار غزه شدیدتر از جنگ اکتبر در حدود ۵ دهه پیش بود. در ادامه گزارش معاریو آمده است: انتظار می‌رفت اسرائیل که در جنگی ناگهانی با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه درگیر شود و فقط مراقب تحرکات حماس باشد.

معاریو پرسید: اما چگونه به وضعیتی رسیدیم که در آن حماس توانست ارتش قدرتمند، بزرگ و تکنولوژیک را برای چند ساعت شکست و سرویس اطلاعاتی اسرائیل را فریب دهد؟. بررسی‌های انجام شده توسط ارتش و شین بت که به هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش ارائه شد، حاکی از وجود کاستی ها است.

این روزنامه صهیونیستی توضیح داد که سطوح نظامی و سیاسی این رژیم در برابر حماس در کوری کامل بودند، در حالی که دکترینی که در جنوب دنبال می‌شد، اشتباه بود.

معاریو افزود: سیاسی‌سازی وارد ارتش و نهاد‌های امنیتی و نظامی شد و بر روند تصمیم‌گیری و گام‌های امنیتی تأثیر گذاشت، در همین حال بود که ارتش با بی نظمی و بیگانگی روبرو شده و نتوانست حماس و مقاومت را مهار کند.

آنچه معاریو در پایان این مقاله گفت، تایید می‌کند رژیم صهونیستی ۹ ماه پس از جنگ هنوز در جهنم است و در اعماق باتلاق غزه گیر کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما