شناسهٔ خبر: 67570860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پهپادی که باعث وحشت صهیونیست‌ها از جنگ با لبنان شده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی به بررسی ابعاد وحشت تل‌آویو از یکی از پهپادهای حزب الله لبنان در صورت بروز جنگ گسترده در مرزهای شمالی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله کالکاسیت رژیم صهیونیستی با اشاره به نگرانی‌های عمیق تل‌آویو در خصوص بروز جنگ گسترده با حزب الله نسبت به تاثیرات استفاده این حزب از پهپاد هجومی کرار و نتایج آن در جنگ احتمالی آینده هشدار داد.

این مجله می‌نویسد که پهپاد کرار ویژگی‌هایی دارد که تجمیع ویژگی‌های ۳ پهپاد مختلف در شرایط عادی است.

در گزارشی که این نشریه صهیونیستی به قلم «نیتسان سدان» منتشر کرد، آمده است که پهپاد کرار نظیر جت‌های جنگنده، قادر به حمل بمب‌های بزرگ است، ولی ماهیت انتحاری دارد و می‌تواند خود را بعد از برخورد با هدف مقابل منفجر کند؛ کما اینکه می‌تواند موشک‌های رهگیر برای هدف قرار دادن پرنده‌های جت و ساقط کردن آنها حمل و شلیک کند.

کالکاسیت می افزاید که طراحان پهپاد کرار می‌توانند در زیر یکی از بال‌های این هواپیما موشک هوا به هوا نصب کنند که در این صورت به عنوان یک جنگنده جت نظیر هواپیمای اف ۱۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مجله به برد ۱۰۰۰ کیلومتری و سرعت ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتری این پهپاد اشاره و تاکید کرد که این پرنده می‌تواند در ارتفاع ۳۵ هزار پایی پرواز کرده یا ارتفاع خود را بسیار پایین بیاورد که به این ترتیب قدرت شناسایی آن پایین می‌آید.

کالکاسیت می افزاید که این پهپاد علاوه بر تهدیدی که برای جنگنده‌ها و اهداف عادی صهیونیستی دارد، می‌تواند بمب‌های ضد زره را شلیک کند و در حمله به تانک‌ها و کشتی‌های جنگی مورد استفاده قرار گیرد. افزون بر این، می‌توان از آن در تخریب مراکز فرماندهی و باندهای پرواز در فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی استفاده کرد و آنها را از کار انداخت.

بر اساس این گزارش پهپاد کرار با وجود مزایای زیادی که دارد، هزینه تولید و نگهداری آن نسبتا پایین است.

برچسب‌ها:

نظر شما