شناسهٔ خبر: 67570794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیانیه مجریان برگزاری رویدادهای عفاف و حجاب اصفهان در واکنش به بعضی شایعات

جمعی از مجریان برگزاری رویدادهای عفاف و حجاب اصفهان در بیانیه‌ای با اشاره به حواشی برگزاری این رویدادها در اصفهان نوشتند: گزاره‌های مطرح شده در خصوص میزان درآمدهای این رویداد در گذشته را تکذیب می‌کنیم و آمادگی داریم مدارک موجود را برای رسیدگی به این امور به مراجع ذی‌صلاح ارائه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمعی از مجریان برگزاری رویدادهای عفاف و حجاب اصفهان در بیانیه‌ای با اشاره به حواشی و شایعات برگزاری رویدادهای عفاف و حجاب در اصفهان بیان کردند: گروه‌های مردمی اصفهان پس از فتنه ۱۴۰۱ و شرایط ویژه کشور در آن ایام، برای دغدغه‌های فرهنگی و انقلابی و کمک به تولیدکننده‌های داخلی در زمینه عفاف و حجاب رویداد عفاف و حجاب را برگزار کردند و امیدوار بودند در این زمینه شاهد یاری مسئولان و متولیان امر باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتفاقات مبارکی در یک سال و نیم اخیر در شهر اصفهان با حضور رویدادهای عفاف و حجاب رقم خورد؛ استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مردم شریف، نجیب و انقلابی شهر اصفهان و حضور و تقاضای بسیار زیاد تولیدکنندگان این عرصه مجریان را دلگرم‌تر کرد که بیش از پیش در این عرصه قدم بردارند اما مدیریت بازرسی اصناف اصفهان در سالی که رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کرده‌اند و همواره بر نقش مردم در امور مختلف از جمله اقتصاد تاکید داشته‌اند، تصدی‌گری در این امر را برگزیده است و خود اقدام به برگزاری این رویداد نموده و علی‌رغم پیگیری‌های بسیار در این چهار ماه اخیر، برگزاری رویداد عفاف و حجاب را به بهانه تخلف، از مجریان سابق این رویدادها سلب کرده است؛ این اقدام در حالی است که اقبال و توجه مردم و مسئولان شهر اصفهان به این رویدادها بسیار درخور توجه و حمایت‌برانگیز بوده است.

پس از آن یادآور شده است: مدیریت بازرسی اصناف در حالی صحبت از خطاهای رخ داده در برخی از رویدادهای قبلی به میان می‌آورد که اولاً وجود خطا و اشکال در چنین رویدادهایی طبیعی است و مهم اصلاح آن است و ثانیاً نه در زمان برگزاری رویداد و نه پس از آن هیچ‌گونه اخطاریه مکتوبی به متولیان داده نشده و از آنان تعهدی گرفته نشده است. حتی رئیس بازرسی اصناف به‌رغم پیگیری‌های متعدد حاضر به گفت‌وگو با متولیان برگزاری رویداد نبوده است.

در بخشی دیگر از این بیانیه عنوان شده است: در همین راستا باید یادآور شویم، گزاره‌های مطرح شده در خصوص میزان درآمدهای این رویداد در گذشته را قویاً تکذیب می‌کنیم و آمادگی داریم مدارک موجود را برای رسیدگی به این امور به مراجع ذی‌صلاح ارائه کنیم؛ از طرفی دوگانه‌سازی بین تجارت و فرهنگ را از اساس یک مغالطه می‌دانیم، چه بسا فیلم‌سازی که فیلمی فاخر می‌سازد یا نویسنده‌ای که کتابی فاخر می‌نویسد و در پی آن هم در عرصه فرهنگ اثر می‌گذارد و هم اقتصاد را رونق می‌بخشد.

در پایان نیز تاکید شده است: حساسیت برگزارکنندگان اصفهانی این رویداد همواره بر آن بوده است که رویدادها منطبق با شرع، قانون، عرف، بوم و فرهنگ شهر اصفهان باشد و موارد فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در اولویت قرار داشته باشد. شاید خطاها و ایراداتی نیز به نحوه برگزاری وارد باشد که بهتر است که این نکات بیان شود تا در جهت اصلاح آن قدم برداریم نه اینکه با پاک‌کردن صورت مسئله از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم، البته به فضل الهی حرکت ما در مسیر اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب متوقف نخواهد شد. در پایان لازم می‌دانیم از همه بزرگوارانی که در این مدت پیگیر بودند، تشکر و از صمیم قلب آرزوی توفیق می‌کنیم.

نظر شما