شناسهٔ خبر: 67570704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دبیرخانه دائمی همایش مباهله را در تویسرکان رونمایی و با برنامه‌ریزی دقیق همایش بین‌المللی را در سال‌های آتی خواهیم داشت

مسعود معینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مباهله که آن را مظهر اقتدار ایمان می‌دانند گفت: مسیر مبارکی برای اهداف این همایش طی شده که مهمترین آن مشخص شدن جایگاه رخداد مباهله برای اساتید و دانشجویان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، دبیر علمی همایش مباهله در همدان ضمن تبریک ایام ذی الحجه اظهار کرد: دومین همایش ملی مباهله در امتداد همایش سال گذشته برگزار شد اما همایش امسال رنگ و بوی علمی دارد.

 مسعود معینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مباهله که آن را مظهر اقتدار ایمان می‌دانند گفت: مسیر مبارکی برای اهداف این همایش طی شده که مهمترین آن مشخص شدن جایگاه رخداد مباهله برای اساتید و دانشجویان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات علمی در برگزاری همایش مباهله عنوان کرد: در این راستا کمیته علمی برگزار و محورهای آن همایش تعیین شد تا توسط اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و مرکز همایش‌ها و کنفرانس‌های بوعلی سینا برگزار شود.

دبیر علمی همایش مباهله در همدان با تاکید به اینکه با هم‌اندیشی کمیته علمی همایش در ۶ محور دین و مذهب، فقه و حقوق اسلامی، جامعه‌شناسی و رسانه، علوم سیاسی، روانشناسی و موضوع آزاد مرتبط با مباهله برگزار شد گفت: این همایش نخستین همایش علمی مباهله در کشور است که با دریافت مقالات از اساتید و دانشجویان همراه بوده که قبلا همایش‌ها چارچوب مقالات را نداشت.

وی با بیان اینکه مقالات این همایش در چهار پایگاه استنادی معتبر نمایه می‌شود افزود: قرار است مقالات در چهار سایت از جمله پایگاه سیویلیکا، سمپزیا، کنسرسیوم محتوای ملی و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی نمایه شود. 

معینی با اشاره به اینکه تفاهمنامه‌ای از سوی کمیته علمی همایش با یکی از نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان منعقد شد تا این مقالات در آن مجله چاپ شود گفت: پس از فراخوان این همایش تعداد ۲۰ مقاله  جذب شد که ۱۵ مقاله پذیرفته شده و تنوع موضوعات را دارد و دارای گستره جغرافیایی و کشوری است.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی کمیته داوران همایش ۴ مقاله با امتیاز بالا برای سخنرانی در این مراسم انتخاب شد و ۱۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: در برگزاری همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، حوزه علمیه، دانشگاه سید جمال و ... همکاری داشتند که قدردان هستیم.

دبیر علمی همایش مباهله در همدان با اشاره به اینکه امروز قصد داریم دبیرخانه دائمی همایش مباهله را در تویسرکان رونمایی کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق همایش بین‌المللی را در سال‌های آتی خواهیم داشت گفت: امروز در حاشیه این همایش نمایشگاه کتاب نیز برگزار شده و علاقمندان می‌توانند کتاب‌هایی را در خصوص مباهله تهیه کنند.

نظر شما