شناسهٔ خبر: 67570176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌بینی وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در خوزستان/هشدار سطح قرمز برای گرمای هوا

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از فردا تا روز جمعه شاهد روند افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و از فردا تا روز جمعه شاهد روند افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

وی افزود: تا اواخر هفته (بویژه امروز و پنجشنبه و جمعه) وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۵ و کمینه دمای ۳۱.۴ رسیده است.

به گزارش ایمنا، هشدار هواشناسی سطح قرمز شماره ۳ مورخ هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ اداره کل هواشناسی استان خوزستان مبنی بر استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر طی روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق استان بجز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی صادر شده است.

نظر شما