شناسهٔ خبر: 67570131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روزنامه صهیونیستی: جنگ غزه، اقتصاد و ارتش اسرائیل را از هم پ... -

اقتصاد ایران: یک روزنامه صهیونیستی مدیریت جنگ تل‌آویو در غزه را «ضعف مطلق» خواند و نوشت که جنگ، اقتصاد و نیروهای ارتش را از هم پاشیده و تحقق پیروزی روز به روز دشوارتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آوی اشکنازی روزنامه نگار روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارش خود نوشت که رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه روز هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی، این جنگ را باخت.

بنا بر این گزارش تل‌آویو طی ۹ ماه گذشته تلاش کرده در نتیجه این ضربه از جا بلند شود و پیروزی را در جنگ به دست بیاورد، اما درگیری‌های کنونی در غزه که طولانی‌ترین جنگ از نوع خود است، با رویکردهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تناقض است.

وی شکست در عملیات طوفان الاقصی را شدیدتر از شکست در جنگ اکتبر خواند و تاکید کرد که پیش بینی می‌شد که اسرائیل در آمادگی کامل باشد و نسبت به تحرکات حماس کاملاً هوشیار باشد، اما کار به جایی رسید که حماس طی چند ساعت موفق شد ارتش قدرتمند و بزرگ و فنی تل‌آویو و سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم را شکست دهد.

این روزنامه همچنین با اشاره به انتشار نتایج کمیته تحقیقات در خصوص شکست در عملیات طوفان الاقصی نسبت به انجام تحقیقات جدی و واقعی در خصوص این شکست ابراز تردید کرده و نوشت که سطوح سیاسی و نظامی تل‌آویو کاملاً در سردرگمی مطلق بودند، ارتش و موسسات امنیتی دچار سیاسی کاری شده بودند و تلاش داشتند در روند سیاستگذاری‌ها تاثیرگذار باشند و توانایی مبارزه در جبهه ها را نداشتند.

رسانه‌های عبری زبان همچنین گزارش دادند که بر اساس یک سند تأیید شده در نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، جنبش حماس همچنان در نوار غزه فعال و مؤثر است.

در ادامه این گزارش آمده است که بعد از گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز حمله به نوار غزه، جنبش حماس همچنان در این باریکه حضور دارد.

در سند مذکور تاکید شده است که این جنبش فلسطینی می‌تواند خود را از نو بازسازی کند.

پیش از این نیز «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بود: ارتش می‌داند که شکست دادن حماس غیرممکن است.

برچسب‌ها:

نظر شما