شناسهٔ خبر: 67570094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار قرمز هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از اواخر هفته در استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر طی روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق استان به جز نقاط مرتفع شمالی و شمال شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا فردا تغییر محسوس دمایی قابل انتظار است.
محمد سبزه زاری بیان کرد: همچنین تا اواخر هفته (به ویژه امروز و پنجشنبه و جمعه) وزش باد در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق وجود دارد؛ طی امروز شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۵ و حداقل ۳۱.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در هفته های اخیر نسبت به افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان هشدار صادر کرده بود که تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در برخی روزهای هفته را به دنبال داشت.

نظر شما