شناسهٔ خبر: 67569418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کلینیک روان‌شناسی و مشاوره «رز» در کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

رضا پاکزاد

به منظور تحقق عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان، کلینیک مشاوره رز به همت ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد با حضور مدیران، کارکنان و مشاوران در کتابخانه مرکزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

«سمیه حیدری» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در مراسم افتتاح این کلنیک اظهار کرد: امروزه خدمات کتابخانه های عمومی گسترده تر از دیروز است، در کتابخانه‌های نسل جدید ۶۰ نوع خدمت قابل ارائه است، امانت دادن کتاب و استفاده از سالن مطالعه یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است. اگر دستگاهی خدمات تک بعدی داشته باشد، در برنامه‌های فرهنگی حذف می شود، از همین رو کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، مشاوره، کلاس های آموزشی برگزار می‌کند تا بتواند ضمن آشنا کردن جامعه هدف با موضوعات روز دنیا، از لحاظ اجتماعی آنها را تقویت کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام توضیح داد: با توجه به ظرفیت موجود، ۲۱ کتابخانه برای برپایی و راه‌اندازی کلینیک رز در نظر گرفته شده است. همچنین علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس‌ها و کارگاه‌های توانمندساز رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد ۴۰ درصد و برای اعضای کتابخانه ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

حیدری گفت: با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود، همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می‌شود.

«ناصر مرادی‌پویانی» مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان (ع) گفت: کمیته امداد با مباحث آسیب‌های اجتماعی بیگانه نیست. حدود ۴۵ سال است که این نهاد، خدمتگزار واقعی قشر آسیب‌پذیر جامعه بوده و هست.

مرادی پویانی افزود: در حال حاضر ۶۱ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که ازین تعداد، ۱۵ هزار نفر اعم از دانش آموزان، دانشجویان و قشر فرهنگی با کتابخانه های عمومی در ارتباط هستند. یکی از دلایلی که کتابخانه های عمومی برای این مراکز در نظر گرفته شده است همین ارتباط جامعه هدف با کتابخانه هاست.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام افزود: مراکز و کلینیک رز از سال ۹۴ مشغول به فعالیت و همکاری با کمیته امداد بوده اند. در حال حاضر ۱۳ دفتر در سطح استان فعال هستند که امیدواریم رؤسای شهرستان ها با برگزاری جلسات و پیگیری لازم، در راستای برپایی این کلینیک ها در چارچوب تعریف شده پیشقدم باشند.

وی در پایان اضافه کرد: ساخت خانه های روستایی، تهیه جهیزیه، تسهیلات اشتغال برای جوانان در کنار مشاوره هایی نظیر کلینیک رز می‌تواند باعث کاهش آسیبهای اجتماعی شود.

انتهای پیام
 

نظر شما