شناسهٔ خبر: 67569296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

سهم ۱.۳ درصدی زنجان از تولید ناخالص کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم این استان در اشتغال‌زایی با دارا بودن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد بود، گفت: سال گذشته زنجان رتبه نخست را در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کسب کرد.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد رسید، اضافه کرد: این موضوع در حالی رخ داد که تعهد استان ۱۴ هزار و ۶۴۹ نفر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم زنجان با دارا بودن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد بود، گفت: سال گذشته زنجان رتبه نخست را در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کسب کرد.

جعفری گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۷۰۰ متقاضی مستقل و ۱۱۵ تا ۱۲۰ متقاضی نیز به‌صورت پشتیبان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد، اضافه کرد: در مجموع سال گذشته نزدیک به هزار و ۵۰۰ متقاضی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

نظر شما