شناسهٔ خبر: 67569126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرمای شدید ژاپنی‌ها را خانه‌نشین کرد

موج گرما در ژاپن با چهار مرگ همراه بود، بنابراین مقامات برای سراسر کشور هشدار گرمازدگی صادر کردند و از مردم خواستند تنها در موارد ضروری خانه‌ها را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی ژاپن برای ۲۶ از ۴۷ استان این کشور هشدار گرمازدگی صادر کرده و از مردم خواسته است تا جز در مواقع ضروری از خانه بیرون نروند، در طول روز و شب از کولر گازی استفاده کنند و آب فراوان بنوشند. میانگین تعداد مرگ‌ومیر ناشی از گرمازدگی نسبت به ۱۹۹۵ در این کشور شش برابر شده است.

صدور هشدار گرمازدگی در سراسر ژاپن

مقامات ژاپن پس از افزایش دمای هوای شیزوئوکا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برای نخستین بار در سال جاری از ۱۹۴۰، هشدارهای گرمای شدید صادر کردند، زیرا این کشور در معرض موج گرمای دیگری قرار گرفته است. ۲۴۴ مکان در کشور نیز گرمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر را تجربه می‌کنند که به‌عنوان بسیار گرم در این کشور شناخته می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور اوایل سال جاری هشدار داد که انتظار می‌رود دمای هوا در تابستان سال جاری نیز بالاتر از میانگین باشد و حتی ممکن است از تابستان گذشته به‌عنوان گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در تاریخ نیز فراتر رود.

تابستان‌های گرم و مرطوب در ژاپن طبیعی است، به‌ویژه پس از پایان فصل بارانی در اواسط تا اواخر جولای، اما دما طی سال‌های اخیر در نتیجه گرمای جهانی و سایر عوامل اقلیمی در این کشور بالا بوده است.

گرمای شدید ژاپنی‌ها را خانه‌نشین کرد

این امر نگرانی‌های ویژه‌ای برای جمعیت سالمند کشور ایجاد کرده است که در برابر گرمازدگی آسیب‌پذیرتر هستند. سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بلایای طبیعی ژاپن اعلام کرد که بیش از نیمی از ۲۲۷۶ نفری که در هفته آخر ژوئن به‌دلیل گرمازدگی راهی بیمارستان شدند، بالای ۶۵ سال سن داشتند.

کودکان خردسال نیز در معرض خطر هستند و پس از اینکه ۹ کودک طی یک سفر مدرسه دچار گرمازدگی شدند، آتش‌نشانان وارد عمل شده و سه نفر از آن‌ها را که به سطح تهدیدکننده زندگی رسیده بودند، به بیمارستان منتقل کردند.

افزایش مرگ‌ومیر در اثر گرمازدگی

تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از گرمازدگی در ژاپن از میانگین ۲۰۱ نفر در سال بین ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹، به میانگین ۱۲۹۵ نفر از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ افزایش داشته است که ۸۰ تا ۹۰ درصد از آن‌ها بیش از ۶۵ سال دارند. حداقل چهار مورد مرگ مرتبط با آب‌وهوا در روزهای اخیر ژاپن گزارش شده است که همه بالای ۷۰ سال سن داشتند.

گرمای شدید ژاپنی‌ها را خانه‌نشین کرد

نظر شما