شناسهٔ خبر: 67569104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش مصرف برق خانگی هدف پویش «باانرژی» است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: کاهش ۱۵ درصدی در مصرف برق خانگی هدف اصلی پویش با انرژی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ولی‌الله ناصری صبح امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز به‌دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، روندی صعودی دارد و مدیریت مصرف باید انجام شود.

وی افزود: عبور از پیک مصرف برق در استان ایلام نیازمند همراهی مشترکان برق خانگی، تجاری و اداری در سراسر استان است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام تصریح کرد: آمار مصرف انرژی برق در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های تیر و مرداد، میزان مصرف برق به حداکثر خود می‌رسد و مشارکت مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق زمینه‌ساز عبور از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری خواهد بود.

ناصری تاکید کرد: کاهش ۱۵ درصدی در مصرف برق، به منزله برق‌رسانی بیشتر به صنایع و چرخه تولید خواهد بود و مشترکانی که ۱۵ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند به ازای هر کیلووات کاهش مصرف، تا سقف ۲,۰۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مشترکان با ثبت‌نام در برنامه (اپلیکیشن) با انرژی سه گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند، برای همه شرکت‌کنندگان جوایز ارزشمندی در نظر گرفته شده است و هم‌استانی‌های ایلامی می‌توانند از پاداش‌ها و جوایز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف برق وسایل سرمایشی نقش مهمی در راستای کاهش مصرف برق دارد، افزود: با تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از وسایل پرمصرف همچون یخچال، ماشین‌های لباس‌شویی، ظرف‌شویی و اتو در ساعات غیرپیک یعنی ساعات به جز ۱۳:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و ۲۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰، همچنین استفاده از روشنایی روز به جای روشنایی الکتریکی، صرفه‌جویی بیش از ۱۵ درصدی میسر و محقق خواهد شد.

نظر شما