شناسهٔ خبر: 67569079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هیئت‌های مذهبی گلستان، امشب میهمان حسینیه معلی می‌شوند + جزئیات

رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان از حضور هیئت‌های مذهبی این استان در برنامه حسینیه معلی خبر داد و گفت: حضور در این برنامه فرصتی است تا این هیئت‌ها آداب و سنن شهر خود را برای تمام مردم به نمایش بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات استان، محمدمهدی عبدالصالحی اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برنامه‌های مختلفی در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در ایام دهه نخست محرم بیش از ۴۰۰ برنامه در استان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۶۰۰ هیئت مشغول فعالیت هستند، افزود: در سال‌جاری ۳۰ هیئت شاخص در استان برنامه کشوری اجرا خواهند کرد.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان گفت: امشب ساعت ۲۲:۳۰ هیئت رامیان با حضور در مراسم حسینیه معلی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود آیین سینه‌زنی کمربه‌کمر را اجرا خواهند کرد.

وی از حضور گروه سرود فرزندان نور بندرگز و هیئت خان ببین در حسینیه معلی خبر داد و افزود: حضور در برنامه ملی فرصتی است تا این هیئت‌ها آداب و سنن شهر خود را برای تمام مردم به نمایش بگذارند.

عبدالصالحی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد هیئت‌های مذهبی در گلستان مختص بانوان است، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در بخش بانوان فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند که بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: همایش احلی‌من‌العسل، شیرخوارگان حسینی و تاسوعای حسینی از ویژه برنامه‌هایی است که در ایام دهه نخست ماه محرم به‌صورت ویژه از سوی هیئت‌های مذهبی استان اجرا می‌شود.

نظر شما