شناسهٔ خبر: 67568954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مقایسه ویدیویی اطلس و کوییک؛ کدام هاچ بک سایپا را بخریم؟

صاحب‌خبر -

در این ویدیو اطلس و کوییک را مقایسه می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم: بین این دو هاچ بک سایپا کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

سایپا اطلس که اولین نمایش آن به نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 بر می‌گردد، بالاخره اواخر اسفند 1402 به خریداران تحویل داده شود. این هاچ بک داخلی هرچند نام جدیدی را با خود به یدک می‌کشد، در اصل نسخه فیس لیفت کوییک با شکل و شمایل به‌روزتر به حساب می‌آید. البته تفاوت آن با کوییک صرفاً در طراحی نمای بیرونی خلاصه نمی‌شود و در مشخصات فنی هم می‌توان اصلاحاتی را مشاهده کرد. با این حال، خودروسوارانی که به دنبال خرید هاچ بک های سایپا هستند، ممکن است کماکان در انتخاب بین کوییک و هاچ بک جدید اطلس مردد باشند.

ویدیو مقایسه اطلس و کوییک

ما در قالب ویدیویی در گجت نیوز با مقایسه اطلس و کوییک، برجسته‌ترین شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو هاچ بک سایپا را مطرح کرده‌ایم و در نهایت به این سوال پاسخ داده‌ایم که کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد. البته واضح است که در آخر ارزش خرید هر کدام از این خودروها به نیازها و ترجیحات هر مشتری بستگی دارد. اگر شما هم قصد خرید یکی از این محصولات سایپا را دارید ولی کماکان نمی‌توانید تصمیم قاطعی در این باره بگیرید، احتمالاً تماشای این ویدیو بتواند دید مناسبی از نقاط ضعف و قوت اطلس و کوییک به شما ارائه بدهد.

اطلس به‌جز نمای بیرونی و فضای داخلی بازطراحی شده، از نسخه ارتقا یافته پیشرانه کوییک برخوردار است. این موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی حالا با افزایش خروجی، توانایی تولید 91 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین در تیپ G به‌عنوان تنها نسخه ارائه شده از این هاچ بک در حال حاضر، یک گیربکس دستی 5 سرعته نیرو محرکه این موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی هم 6.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است. علاوه بر این باید ذکر کرد که سایپا اطلس آپشنال در آینده نزدیک روانه بازار می‌شود.

سایر ویدیوهای تهیه‌شده در گجت نیوز:
تماشا کنید: ماشین هایی که خودروسازان بزرگ را از فروپاشی نجات دادند چرا هیچ‌کس نسل جدید هیوندای سانتافه را دوست ندارد + ویدیو با تکنولوژی حرکت خرچنگی هیوندای، پارک دوبل مثل آب خوردن می‌شود + ویدیو سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی

نظر شما