شناسهٔ خبر: 67568861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک نشریه پزشکی:

شمار تلفات ‌جنگ غزه می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد

یک نشریه پزشکی: یک نشریه تخصصی پزشکی با بررسی پیامدهای ماه‌ها حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه هشدار داد شمار تلفات این جنگ می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ یک نشریه تخصصی پزشکی با بررسی پیامدهای ماه‌ها حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه هشدار داد شمار تلفات این جنگ می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد.

نشریه لنست ‌در گزارشی جدید با در نظر گرفتن تعداد کشته شده‌های فعلی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و  مرگ‌های غیرمستقیم مورد انتظار در آینده ارزیابی کرده است که شمار تلفات فلسطینیان ده‌ها برابر خواهد شد.

لنست در گزارش خود گفت: «حتی اگر درگیری فوراً پایان یابد، در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیاری از مرگ‌های غیرمستقیم به دلایلی مانند بیماری‌های باروری، مسری و حتی غیرواگیر ادامه خواهند داشت.»

این نشریه افزود: «انتظار می‌رود با توجه به شدت این درگیری، تعداد کل کشته‌ها زیادتر باشد. در درگیری‌های اخیر، مرگ‌های غیرمستقیم بین سه تا ۱۵ برابر تعداد مرگ‌های مستقیم است. با به‌کارگیری یک تخمین محافظه‌کارانه مبنی بر چهار مرگ غیرمستقیم به ازای هر یک مرگ مستقیم در ۳۷ هزار و ۳۹۶ مرگ گزارش شده، تخمین این که تا ۱۸۶ هزار مرگ و میر یا حتی بیشتر می‌تواند به جنگ فعلی در غزه نسبت داده شود، غیر محتمل نیست.»

 

انتهای پیام/

نظر شما