شناسهٔ خبر: 67568681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان

سنندج- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت : راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در استان می‌تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار و ترویج صنایع‌دستی منطقه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در استان، انتخابات اتحادیه رشته‌های رودوزی‌های سنتی و سراجی‌سنتی برای انتخاب هیات مدیره با حضور اعضا در سنندج برگزار شد.

وی هدف از این اقدام را حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی به ‌منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی استان است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب این تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند.

وی یادآور شد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه صنایع‌دستی است و تعداد زیادی از هنرمندان، تولیدات خود را در طول سال در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی عرضه می‌کنند و قطعا ایجاد شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی هم بر کیفیت و هم در فروش محصولات موثر است.

نظری ابراز امیدواری کرد با وجود ظرفیت غنی از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی کردستان و با همکاری و تعامل میان هنرمندان و صنعتگران بتوان در معرفی تولیدات صنایع‌دستی و رفع مشکلات هنرمندان و کارآفرینان این حوزه گام‌های مهمی برداشت.

نظر شما