شناسهٔ خبر: 67568617 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قابلیت جدید واتساپ، ویرایش عکس با هوش مصنوعی را ممکن می‌کند - اکو

اقتصاد ایران: متا در حال آزمایش قابلیت ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی در واتساپ است.

صاحب‌خبر -

متا قابلیت جدیدی به دستیار هوش مصنوعی خود یعنی Meta AI، اضافه کرده که اکنون بخشی از فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است. اگرچه Meta AI از قبل قابلیت‌های جذابی مثل پاسخ به سؤالات، پیشنهاد متن و برقراری مکالمه را ارائه می‌داد، اما تا امروز کاربران امکان به‌اشتراک‌گذاشتن یا آپلود عکس را در صفحه‌ی چت با Meta AI نداشته‌اند.

وب‌سایت WABetaInfo از قابلیت هیجان‌انگیز جدیدی در نسخه‌ی بتای واتساپ برای اندروید پرده برداشت. این قابلیت به Meta AI اجازه می‌دهد با عکس‌هایی که کاربران به‌اشتراک می‌گذارند تعامل داشته باشد، به آن‌ها پاسخ دهد و حتی آن‌ها را ویرایش کند.

همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، واتساپ درحال آزمایش دکمه‌ی دوربین جدید در صفحه‌ی چت با Meta AI است که کارکردی مشابه دکمه‌ی دوربین در چت‌های معمولی دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را به‌صورت دستی با Meta AI به‌اشتراک بگذارند؛ قابلیتی که درحال‌حاضر دردسترس نیست.

قابلیت هوش مصنوعی متا برای ویرایش عکس در واتساپ
WABetaInfo

کاربران واتساپ می‌توانند با ویژگی جدید Meta AI درمورد عکس‌های خود سؤال بپرسند که به‌احتمال زیاد به آن‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی بخواهند اشیاء یا مکان‌ها را شناسایی کند یا درمورد محتوای عکس توضیحاتی ارائه دهد. علاوه‌براین، اسکرین‌شات نشان می‌دهد Meta AI امکان ویرایش عکس‌ها را نیز ارائه می‌دهد و این یعنی کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم در صفحه‌ی چت ازطریق ارائه‌ی دستور به هوش مصنوعی، تغییراتی در تصاویر خود ایجاد کنند.

مقالات مرتبط:
  • هوش مصنوعی واتساپ به‌زودی قابلیت جدیدی دریافت می‌کند: تولید آواتار
  • واتساپ احتمالاً با قابلیت هوش مصنوعی «Imagine Me»، ساخت استیکر شخصی را ممکن می‌کند

اگرچه قابلیت جدید ویرایش عکس با هوش مصنوعی در واتساپ، یعنی با اشتراک‌گذاری تصویر، متا عکس‌های آپلودشده‌ی شما را تجزیه و تحلیل می‌کند، اسکرین‌شات فاش‌شده شامل اطلاعیه‌ی سلب مسئولیت است که نشان می‌دهد کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند عکس‌های خود را حذف کنند.

به‌نظر می‌رسد قابلیت ویرایش عکس با هوش مصنوعی واتساپ همچنان درحال توسعه است، بنابراین امکان دارد مدتی طول بکشد تا دردسترس عموم قرار گیرد.

نظر شما