شناسهٔ خبر: 67568603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولید بیش از ۷ میلیون نهال در قالب کاشت یک میلیارد درخت در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مجموع نهال‌های تولید شده در استان مرکزی از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار اصله بوده است.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین محمدی در جمع خبرنگاران افزود: استان مرکزی در سال نخست طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چهار میلیون و ۱۷۸ هزار اصله نهال تولید کرده است، از این میزان، سه میلیون و ۴۷۸ هزار اصل نهال در بخش دولتی و ۷۰۰ هزار اصل نهال در بخش خصوصی تولید شده است.

 وی با بیان اینکه در سال دوم اجرای این طرح تولید چهار میلیون اصله نهال در قالب اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان تعهد شد، ادامه داد: یک میلیون و ۲۲۰ هزار اصل نهال در سال اول طرح توزیع شد و با کاشت این میزان نهال، مساحت ۲۷۵۶ هکتار به اراضی جنگل‌کاری شده و فضای سبز استان افزوده شده است. در سال دوم اجرای این طرح، سه میلیون و ۱۱۱ هزار اصله نهال در استان تولید شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: نهال‌های تولید شده در استان شامل نهال صنوبر، زبان گنجشک، نیلک، سنجد، سرو خمره‌ای، ارغوان، زرشک، بادام کوهی، بلوط، زالزالک، داغ داغان، افرا، توت، بنه، بادام شیرین، زیتون تلخ، گردو، آلبالو وحشی، عناب، شب خسب، نسترن وحشی، گل محمدی و نهال‌ بیابانی آتریپلکس است.

محمدی بیان داشت: متقاضیان دریافت نهال می‌توانند درخواست خود را همراه با مشخصات محل کاشت، از اواخر شهریور ماه تا اواسط بهمن ماه، به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تحویل دهند تا پس از بررسی و بازدید کارشناسان از عرصه‌های مستعد کاشت، حواله نهال به نام متقاضی صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بند ۶ ماده ۱۶ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبالغ اخذ شده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، می‌بایست به حساب سایر منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی واریز شود تا اقدامات قانونی در راستای موافقتنامه‌های صادره صورت گیرد.

 انتهای پیام

نظر شما