شناسهٔ خبر: 67568287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرآنچه باید از برگزاری آزمون سراسری در مازندران بدانید

ساری- ایرنا- افزون بر ۳۵ هزار داوطلب مازندرانی در نوبت دوم آزمون سراسری رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۳۵ هزار و ۶۹۹ داوطلب برای آزمون سراسری نوبت دوم در استان مازندران رقابت خواهند کرد.

رحمت عباس نژاد با بیان اینکه این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند، افزود: از مجموع داوطلبان تعداد ۱۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب مرد و ۲۲ هزار و ۱۰۵ داوطلب زن هستند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: ساری، آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، سوادکوه، قائم شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر ستاد استانی با اشاره به تعویق برگزاری آزمون بدلیل سانحه پیش آمده برای شهدای خدمت اظهار کرد: در این فاصله، مهلت مجددی به داوطلبان جامانده از ثبت نام آزمون داده شد که مطابق آمار اعلامی، ۷۴۶ داوطلب جدید در استان مازندران در کنکور سراسری ثبت نام کردند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در ۱۹ حوزه امتحانی استان عنوان کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۲۱ تیر، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه ۲۲ تیر برگزار می‌شوند.


دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری تصریح کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون از روز یکشنبه ۱۷ تیرماه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است و داوطلبان باید برای دریافت کارت خود به پایگاه آزمون سراسری سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: همچنین، در صورت هرگونه مغایرت، بلافاصله به باجه‌های رفع نقص که از روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۰۴/۱۴۰۳ در بابلسر، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران و در سایر شهرهای محل برگزاری آزمون مستقر خواهند شد مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه مطابق دستورالمعل سازمان ملی سنجش، به همراه داشتن هر گونه اضافی نظیر خوراکی و ابزارهای وسایل الکترونیک اعم از موبایل، ساعت و انگشتر هوشمند، ماشین حساب در جلسه آزمون ممنوع می‌باشد به داوطلبان تاکید کرد تا صرفا" وسایل مورد نیاز برای آزمون اعم از پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، مداد سیاه نرم پررنگ، پاک کن و مداد تراش را به همراه داشته باشند.

عباس نژاد با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی ابلاغی سازمان ملی سنجش، درهای حوزه‌ها در ساعت مقرر بسته خواهد شد از داوطلبان خواست در روز برگزاری آزمون باید شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند برگزاری آزمون، صبح‌ها ساعت هشت و بعدازظهر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و درهای اصلی حوزه‌های امتحانی به ترتیب راس ساعت هفت و ۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

به گزارش ایرنا، نتایج آزمون نوبت دوم، براساس تقویم اعلامی سازمان ملی سنجش، نیمه دوم مرداد ماه سال جاری و نتایج نهایی کنکور سراسری نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت دوم در سراسر کشور مجموعا ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شامل ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ داوطلب زن و ۳۶۳ هزار و ۳۵۷ داوطلب مرد به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۶۳ درصد را داوطلبان زن و ۳۷ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

نظر شما