شناسهٔ خبر: 67568076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درگیری‌های شدید اشغالگران و مقاومت و بازداشت ۳۰ تن در مناطق مختلف کرانه باختری

سپیده حسینی

نیروهای اشغالگر صهیونیست به حملات خود علیه شهرهای مختلف کرانه باختری اشغالی ادامه می‌دهند و جوانان فلسطینی به شدت با نیروهای متجاوزی که وارد شهر نابلس شدند، مقابله می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگرانی که به اطراف اردوگاه «بلاطه» و منطقه شرق نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی یورش آورده بودند، به شدت درگیر شدند.

همچنین اشغالگران به چند خانه در شهر «قلقیلیه» و روستای «عراق التایه» در شرق نابلس یورش بردند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، بامداد امروز نیز اشغالگران به مناطق شرقی شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی حمله کردند تا امنیت شهرک‌نشین‌هایی را که قصد یورش به آرامگاه یوسف نبی (ع) را داشتند، تامین کنند و در نتیجه درگیری‌های شدیدی با نیروهای مقاومت در منطقه شکل گرفت.

همزمان شهرک‌نشین‌ها حملات خود را در مناطق مختلف فلسطین با حمایت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تشدید کردند و گروهی از آنها در حالی که چهره‌های خود را پوشانده بودند، به اطراف روستای «برقا» در شرق رام الله یورش برده و یک دستگاه خودرو را که مقابل یکی از خانه‌ها پارک بود، پیش از فرار از منطقه آتش زدند.

در نتیجه این یورش‌ها، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تا امروز بیش از ۹۵۵۰ فلسطینی بازداشت شدند و این شامل آنهایی است که هنوز در بازداشت هستند و نیز آنهایی که آزاد شدند.

در همین رابطه گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شهر نابلس اعلام کردند که در این شهر وارد درگیری‌های شدید و مسلحانه‌ای با اشغالگران شدند و در شرق نابلس  آنها را با گلوله و بمب‌های انفجاری هدف قرار دادند.

شامگاه یکشنبه نیز در شهر «البیره» در کرانه باختری اشغالی، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده و پنج فلسطینی دیگر بازداشت شدند.

باشگاه اسرای فلسطینی گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی ۶ فلسطینی را پس از یورش به منازل آنها در شهرک فقوعه در شرق جنین دستگیر کردند.

باشگاه اسرای فلسطین افزود که نیروهای اشغالگر دست کم ۳۰ فلسطینی از جمله کودکان و اسیران سابق را از کرانه باختری دستگیر کردند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملاتش به نوار غزه از اکتبر گذشته عملیات‌های خود در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی را به دلیل ترسش از این جبهه پشتیبان و نگرانی‌هایش بابت آغاز انتفاضه جدیدی در این منطقه تشدید کرده است.

در همین چهارچوب شبکه عبری «کان» چند روز قبل گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین ظرف یک سال مهارت و توان شلیک راکت از کرانه باختری به سمت «اسرائیل» را به دست خواهند آورد.

رئیس مرکز امور فلسطینی این شبکه تلویزیونی در این رابطه اظهار کرد: صحبت درباره موشک‌هایی نیست که شاهد شلیک آنها از منطقه جنین هستیم و موشک‌هایی که ۲ جنبش حماس و جهاد اسلامی به زودی موفق به شلیک آن خواهند شد، بیشتر قابلیت‌هایی شبیه به موشک‌هایی دارند که از غزه به مناطق غلاف غزه شلیک می‌شوند و پیشرفته‌تر هستند و در واقع مواد انفجاری، هزینه و مهارت ساخت و تولید این موشک‌ها به کرانه باختری می‌رسد.

اشغالگران صهیونیست به یورش‌های روزانه خود به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی ادامه می‌دهند و این حملات از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در اکتبر گذشته تشدید شده و معمولاً با بازداشت‌ها، ترورها و حملات برنامه‌ریزی شده به زیرساخت‌ها همراه هستند.

انتهای پیام

نظر شما